prestatzea#False#False#---#SN#<1> Alter ero / Bertol Arrieta / Susa, 2012 Errealitatea bihurritzen Alex Gurrutxaga / Berria,2012-11-11.#1#1#<2> Aho gustu gazi-gozoa utzi dit Bertol Arrietaren bigarren ipuin liburuak. <3> Gozoa, istorio interesgarriak biltzen dituelako. <4> Gazia, kontaerek ez nautelako guztiz ase. <24> hainbat ipuinetan oinarrizko egituran baitago. <25> Aipatu beharrekoa da in medias res ordena, <27> ( ile apaindegian eserita, igerian, eta abar ), <53> gero, une batean, pertsonaia nagusia pentsaketan hasten da <26> Pertsonaia aurkezten zaigu lehenbizi ; <28> eta horrela, bi garaiek bateratsu egiten dute aurrera. <30> Bertan, orrialde gutxian hiru lagun errusiarren bizimodua modu eraginkorrean kontatzen da. <29> Hori egiten du egileak, esaterako, Ordezko atezainaren balada-n, <54> nire ustez liburuko ipuin onenetakoan. <31> Gazi puntua kontamolde zenbaitek utzi dit. <32> Batzuetan, ipuinen mezu nagusia lausoa iruditu zait, <33> eta horrek erabilitako teknikaren eta gaiaren artean disonantzia dagoela pentsatzera narama <34> ( esaterako, Ez da zinemazaleentzako herrialdea ipuin ez oso sinesgarrian mezu nagusi sendorik ez dut harrapatu ). <35> Antzeko zerbait gertatzen dela esango nuke Laurak eta hodei ipuinean ere ; <55> teknikak mezuaren alde ala kontra egiten duen zalantzak ditut. <36> Izan ere, teknika berezi zenbait lantzen ere ahalegindu da Arrieta ( aipatutakoaren amaieran, kasurako ) <56> eta emaitzek ez naute erabat konbentzitu. <39> Topiko zenbait eta esapide ez oso egoki batzuk ere badaude <40> (adibidez,? poz apur bat ekarri dio, keinu arraro batean bilakatu dena? bezalako egiturak,? napolitarrik grinatsuena bezain odol berokoa? edota? airean hartzen zituen? ). <37> Baliatu duen errekurtso bat pertsona narratiboen aldaketa da ( Ordezko atezainaren balada-n, adibidez ), <57> baina uste dut ez dagoela argi zertarako, <58> eta horrek ipuinaren aurka egiten duelakoan nago. <38> Era berean, azken ipuin zinez onaren amaiera irekiak ez duela funtzionatzen esango nuke <59> ( bigarren mailako pertsonaia, emaztea, ez baitu irakurleak nahikoa ezagutzen <60> aurreikuspenik egiteko ). <5> Zortzi ipuin daude Arrietaren liburuan, giza harremanak jorratzen dituzten sei eta literatura ardatz duten bi. <6> Eguneroko bizimoduari begira sortutako ipuinak dira, baina ez horregatik ohiko gauzak kontatzen dituztenak. <7> gure ohiko ego zuzenari alter ero bat bilatzen. <8> Izan ere, arrunta denari buelta bat ematen ahalegintzen da Bertol Arrieta, <9> Sortu dituen pertsonaia nagusiak antiheroiak dira ; <10> eta bat-batean gertaeraren batek euren mundua iraultzen du. <44> jende arrunta da berez, <11> Idazleak berak esan bezala,? gertaera xumeak? dira, <13> baina hala ere, arazoak euren onetik ateratzen ditu pertsonaiak. <14> Horiek <45> aurkitzen diren une horretan hasten dira kontuak ezohiko izaten. <46> galduta <16> Alde horretatik, umorerik ere ez da falta, <17> eta hori ere modu finean lantzen du Bertol Arrietak. <18> Txispa dezenteko momentutxoak daude, esaterako, Bye ipuinean. <15> Arrietak modu finean erabiltzen duen absurdoa nagusitzen da maiz, modu indartsuenean ipuin metaliterarioetan ; <48> nahiko modu lortuan Un tal Ekain ipuinean, non narratzaile batek Cortazarren semea dela sinetsarazi nahi digun, <49> eta ez hain ongi Ipuin perfektua-n, idazle batek horixe bera idazteko ahalegina egiten duenean. <20> Gustatu zait, gainera, <21> nola jabetzen garen. <19> Bestalde, pertsonaien karakterizazioa sendoa dela esango nuke, <50> alegia, ongi jabetzen garela pertsonaia nagusiak nolakoak diren. <22> Arrieta ez da pertsonaien barne mundua kontatzen hasten ; <23> eta euren hitz egiteko eta jokatzeko moduaren bidez ezagutzen ditugu <51> askotan, pertsonaia nagusiak eurak dira narratzaileak, <52> ( kontatu baino gehiago, erakutsi egiten zaigu nolakoak diren ). <41> Esan bezala, sentsazio nahasia utzi dit liburuak ; bai baina ez, ez baina bai. <43> Azpimarratuko nituzke giza harremanekin egoki erabilitako umoreaz eta absurdoaz gain, pertsonaia nagusi ongi definituak eta errealitatea bihurritzeko modua.#2#43#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#0###### birformulazioa#True#False#---#NS#<2> Aho gustu gazi-gozoa utzi dit Bertol Arrietaren bigarren ipuin liburuak. <3> Gozoa, istorio interesgarriak biltzen dituelako. <4> Gazia, kontaerek ez nautelako guztiz ase. <24> hainbat ipuinetan oinarrizko egituran baitago. <25> Aipatu beharrekoa da in medias res ordena, <27> ( ile apaindegian eserita, igerian, eta abar ), <53> gero, une batean, pertsonaia nagusia pentsaketan hasten da <26> Pertsonaia aurkezten zaigu lehenbizi ; <28> eta horrela, bi garaiek bateratsu egiten dute aurrera. <30> Bertan, orrialde gutxian hiru lagun errusiarren bizimodua modu eraginkorrean kontatzen da. <29> Hori egiten du egileak, esaterako, Ordezko atezainaren balada-n, <54> nire ustez liburuko ipuin onenetakoan. <31> Gazi puntua kontamolde zenbaitek utzi dit. <32> Batzuetan, ipuinen mezu nagusia lausoa iruditu zait, <33> eta horrek erabilitako teknikaren eta gaiaren artean disonantzia dagoela pentsatzera narama <34> ( esaterako, Ez da zinemazaleentzako herrialdea ipuin ez oso sinesgarrian mezu nagusi sendorik ez dut harrapatu ). <35> Antzeko zerbait gertatzen dela esango nuke Laurak eta hodei ipuinean ere ; <55> teknikak mezuaren alde ala kontra egiten duen zalantzak ditut. <36> Izan ere, teknika berezi zenbait lantzen ere ahalegindu da Arrieta ( aipatutakoaren amaieran, kasurako ) <56> eta emaitzek ez naute erabat konbentzitu. <39> Topiko zenbait eta esapide ez oso egoki batzuk ere badaude <40> (adibidez,? poz apur bat ekarri dio, keinu arraro batean bilakatu dena? bezalako egiturak,? napolitarrik grinatsuena bezain odol berokoa? edota? airean hartzen zituen? ). <37> Baliatu duen errekurtso bat pertsona narratiboen aldaketa da ( Ordezko atezainaren balada-n, adibidez ), <57> baina uste dut ez dagoela argi zertarako, <58> eta horrek ipuinaren aurka egiten duelakoan nago. <38> Era berean, azken ipuin zinez onaren amaiera irekiak ez duela funtzionatzen esango nuke <59> ( bigarren mailako pertsonaia, emaztea, ez baitu irakurleak nahikoa ezagutzen <60> aurreikuspenik egiteko ). <5> Zortzi ipuin daude Arrietaren liburuan, giza harremanak jorratzen dituzten sei eta literatura ardatz duten bi. <6> Eguneroko bizimoduari begira sortutako ipuinak dira, baina ez horregatik ohiko gauzak kontatzen dituztenak. <7> gure ohiko ego zuzenari alter ero bat bilatzen. <8> Izan ere, arrunta denari buelta bat ematen ahalegintzen da Bertol Arrieta, <9> Sortu dituen pertsonaia nagusiak antiheroiak dira ; <10> eta bat-batean gertaeraren batek euren mundua iraultzen du. <44> jende arrunta da berez, <11> Idazleak berak esan bezala,? gertaera xumeak? dira, <13> baina hala ere, arazoak euren onetik ateratzen ditu pertsonaiak. <14> Horiek <45> aurkitzen diren une horretan hasten dira kontuak ezohiko izaten. <46> galduta <16> Alde horretatik, umorerik ere ez da falta, <17> eta hori ere modu finean lantzen du Bertol Arrietak. <18> Txispa dezenteko momentutxoak daude, esaterako, Bye ipuinean. <15> Arrietak modu finean erabiltzen duen absurdoa nagusitzen da maiz, modu indartsuenean ipuin metaliterarioetan ; <48> nahiko modu lortuan Un tal Ekain ipuinean, non narratzaile batek Cortazarren semea dela sinetsarazi nahi digun, <49> eta ez hain ongi Ipuin perfektua-n, idazle batek horixe bera idazteko ahalegina egiten duenean. <20> Gustatu zait, gainera, <21> nola jabetzen garen. <19> Bestalde, pertsonaien karakterizazioa sendoa dela esango nuke, <50> alegia, ongi jabetzen garela pertsonaia nagusiak nolakoak diren. <22> Arrieta ez da pertsonaien barne mundua kontatzen hasten ; <23> eta euren hitz egiteko eta jokatzeko moduaren bidez ezagutzen ditugu <51> askotan, pertsonaia nagusiak eurak dira narratzaileak, <52> ( kontatu baino gehiago, erakutsi egiten zaigu nolakoak diren ).#2#30#<41> Esan bezala, sentsazio nahasia utzi dit liburuak ; bai baina ez, ez baina bai. <43> Azpimarratuko nituzke giza harremanekin egoki erabilitako umoreaz eta absurdoaz gain, pertsonaia nagusi ongi definituak eta errealitatea bihurritzeko modua.#41#43#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#10###### elaborazioa#True#False#---#NS#<2> Aho gustu gazi-gozoa utzi dit Bertol Arrietaren bigarren ipuin liburuak. <3> Gozoa, istorio interesgarriak biltzen dituelako. <4> Gazia, kontaerek ez nautelako guztiz ase.#2#4#<24> hainbat ipuinetan oinarrizko egituran baitago. <25> Aipatu beharrekoa da in medias res ordena, <27> ( ile apaindegian eserita, igerian, eta abar ), <53> gero, une batean, pertsonaia nagusia pentsaketan hasten da <26> Pertsonaia aurkezten zaigu lehenbizi ; <28> eta horrela, bi garaiek bateratsu egiten dute aurrera. <30> Bertan, orrialde gutxian hiru lagun errusiarren bizimodua modu eraginkorrean kontatzen da. <29> Hori egiten du egileak, esaterako, Ordezko atezainaren balada-n, <54> nire ustez liburuko ipuin onenetakoan. <31> Gazi puntua kontamolde zenbaitek utzi dit. <32> Batzuetan, ipuinen mezu nagusia lausoa iruditu zait, <33> eta horrek erabilitako teknikaren eta gaiaren artean disonantzia dagoela pentsatzera narama <34> ( esaterako, Ez da zinemazaleentzako herrialdea ipuin ez oso sinesgarrian mezu nagusi sendorik ez dut harrapatu ). <35> Antzeko zerbait gertatzen dela esango nuke Laurak eta hodei ipuinean ere ; <55> teknikak mezuaren alde ala kontra egiten duen zalantzak ditut. <36> Izan ere, teknika berezi zenbait lantzen ere ahalegindu da Arrieta ( aipatutakoaren amaieran, kasurako ) <56> eta emaitzek ez naute erabat konbentzitu. <39> Topiko zenbait eta esapide ez oso egoki batzuk ere badaude <40> (adibidez,? poz apur bat ekarri dio, keinu arraro batean bilakatu dena? bezalako egiturak,? napolitarrik grinatsuena bezain odol berokoa? edota? airean hartzen zituen? ). <37> Baliatu duen errekurtso bat pertsona narratiboen aldaketa da ( Ordezko atezainaren balada-n, adibidez ), <57> baina uste dut ez dagoela argi zertarako, <58> eta horrek ipuinaren aurka egiten duelakoan nago. <38> Era berean, azken ipuin zinez onaren amaiera irekiak ez duela funtzionatzen esango nuke <59> ( bigarren mailako pertsonaia, emaztea, ez baitu irakurleak nahikoa ezagutzen <60> aurreikuspenik egiteko ). <5> Zortzi ipuin daude Arrietaren liburuan, giza harremanak jorratzen dituzten sei eta literatura ardatz duten bi. <6> Eguneroko bizimoduari begira sortutako ipuinak dira, baina ez horregatik ohiko gauzak kontatzen dituztenak. <7> gure ohiko ego zuzenari alter ero bat bilatzen. <8> Izan ere, arrunta denari buelta bat ematen ahalegintzen da Bertol Arrieta, <9> Sortu dituen pertsonaia nagusiak antiheroiak dira ; <10> eta bat-batean gertaeraren batek euren mundua iraultzen du. <44> jende arrunta da berez, <11> Idazleak berak esan bezala,? gertaera xumeak? dira, <13> baina hala ere, arazoak euren onetik ateratzen ditu pertsonaiak. <14> Horiek <45> aurkitzen diren une horretan hasten dira kontuak ezohiko izaten. <46> galduta <16> Alde horretatik, umorerik ere ez da falta, <17> eta hori ere modu finean lantzen du Bertol Arrietak. <18> Txispa dezenteko momentutxoak daude, esaterako, Bye ipuinean. <15> Arrietak modu finean erabiltzen duen absurdoa nagusitzen da maiz, modu indartsuenean ipuin metaliterarioetan ; <48> nahiko modu lortuan Un tal Ekain ipuinean, non narratzaile batek Cortazarren semea dela sinetsarazi nahi digun, <49> eta ez hain ongi Ipuin perfektua-n, idazle batek horixe bera idazteko ahalegina egiten duenean. <20> Gustatu zait, gainera, <21> nola jabetzen garen. <19> Bestalde, pertsonaien karakterizazioa sendoa dela esango nuke, <50> alegia, ongi jabetzen garela pertsonaia nagusiak nolakoak diren. <22> Arrieta ez da pertsonaien barne mundua kontatzen hasten ; <23> eta euren hitz egiteko eta jokatzeko moduaren bidez ezagutzen ditugu <51> askotan, pertsonaia nagusiak eurak dira narratzaileak, <52> ( kontatu baino gehiago, erakutsi egiten zaigu nolakoak diren ).#30#5#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#25###### justifikazioa#True#False#---#NS#<2> Aho gustu gazi-gozoa utzi dit Bertol Arrietaren bigarren ipuin liburuak.#2#2#<3> Gozoa, istorio interesgarriak biltzen dituelako. <4> Gazia, kontaerek ez nautelako guztiz ase.#3#4#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#0###### kontrastea#False#False#---#NN#<3> Gozoa, istorio interesgarriak biltzen dituelako.#3#3#<4> Gazia, kontaerek ez nautelako guztiz ase.#4#4#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#0###### ebaluazioa#False#False#---#SN#<24> hainbat ipuinetan oinarrizko egituran baitago. <25> Aipatu beharrekoa da in medias res ordena, <27> ( ile apaindegian eserita, igerian, eta abar ), <53> gero, une batean, pertsonaia nagusia pentsaketan hasten da <26> Pertsonaia aurkezten zaigu lehenbizi ; <28> eta horrela, bi garaiek bateratsu egiten dute aurrera. <30> Bertan, orrialde gutxian hiru lagun errusiarren bizimodua modu eraginkorrean kontatzen da. <29> Hori egiten du egileak, esaterako, Ordezko atezainaren balada-n, <54> nire ustez liburuko ipuin onenetakoan. <31> Gazi puntua kontamolde zenbaitek utzi dit. <32> Batzuetan, ipuinen mezu nagusia lausoa iruditu zait, <33> eta horrek erabilitako teknikaren eta gaiaren artean disonantzia dagoela pentsatzera narama <34> ( esaterako, Ez da zinemazaleentzako herrialdea ipuin ez oso sinesgarrian mezu nagusi sendorik ez dut harrapatu ). <35> Antzeko zerbait gertatzen dela esango nuke Laurak eta hodei ipuinean ere ; <55> teknikak mezuaren alde ala kontra egiten duen zalantzak ditut. <36> Izan ere, teknika berezi zenbait lantzen ere ahalegindu da Arrieta ( aipatutakoaren amaieran, kasurako ) <56> eta emaitzek ez naute erabat konbentzitu. <39> Topiko zenbait eta esapide ez oso egoki batzuk ere badaude <40> (adibidez,? poz apur bat ekarri dio, keinu arraro batean bilakatu dena? bezalako egiturak,? napolitarrik grinatsuena bezain odol berokoa? edota? airean hartzen zituen? ). <37> Baliatu duen errekurtso bat pertsona narratiboen aldaketa da ( Ordezko atezainaren balada-n, adibidez ), <57> baina uste dut ez dagoela argi zertarako, <58> eta horrek ipuinaren aurka egiten duelakoan nago. <38> Era berean, azken ipuin zinez onaren amaiera irekiak ez duela funtzionatzen esango nuke <59> ( bigarren mailako pertsonaia, emaztea, ez baitu irakurleak nahikoa ezagutzen <60> aurreikuspenik egiteko ).#30#31#<5> Zortzi ipuin daude Arrietaren liburuan, giza harremanak jorratzen dituzten sei eta literatura ardatz duten bi. <6> Eguneroko bizimoduari begira sortutako ipuinak dira, baina ez horregatik ohiko gauzak kontatzen dituztenak. <7> gure ohiko ego zuzenari alter ero bat bilatzen. <8> Izan ere, arrunta denari buelta bat ematen ahalegintzen da Bertol Arrieta, <9> Sortu dituen pertsonaia nagusiak antiheroiak dira ; <10> eta bat-batean gertaeraren batek euren mundua iraultzen du. <44> jende arrunta da berez, <11> Idazleak berak esan bezala,? gertaera xumeak? dira, <13> baina hala ere, arazoak euren onetik ateratzen ditu pertsonaiak. <14> Horiek <45> aurkitzen diren une horretan hasten dira kontuak ezohiko izaten. <46> galduta <16> Alde horretatik, umorerik ere ez da falta, <17> eta hori ere modu finean lantzen du Bertol Arrietak. <18> Txispa dezenteko momentutxoak daude, esaterako, Bye ipuinean. <15> Arrietak modu finean erabiltzen duen absurdoa nagusitzen da maiz, modu indartsuenean ipuin metaliterarioetan ; <48> nahiko modu lortuan Un tal Ekain ipuinean, non narratzaile batek Cortazarren semea dela sinetsarazi nahi digun, <49> eta ez hain ongi Ipuin perfektua-n, idazle batek horixe bera idazteko ahalegina egiten duenean. <20> Gustatu zait, gainera, <21> nola jabetzen garen. <19> Bestalde, pertsonaien karakterizazioa sendoa dela esango nuke, <50> alegia, ongi jabetzen garela pertsonaia nagusiak nolakoak diren. <22> Arrieta ez da pertsonaien barne mundua kontatzen hasten ; <23> eta euren hitz egiteko eta jokatzeko moduaren bidez ezagutzen ditugu <51> askotan, pertsonaia nagusiak eurak dira narratzaileak, <52> ( kontatu baino gehiago, erakutsi egiten zaigu nolakoak diren ).#5#52#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#-27###### kontrastea#False#False#---#NN#<24> hainbat ipuinetan oinarrizko egituran baitago. <25> Aipatu beharrekoa da in medias res ordena, <27> ( ile apaindegian eserita, igerian, eta abar ), <53> gero, une batean, pertsonaia nagusia pentsaketan hasten da <26> Pertsonaia aurkezten zaigu lehenbizi ; <28> eta horrela, bi garaiek bateratsu egiten dute aurrera. <30> Bertan, orrialde gutxian hiru lagun errusiarren bizimodua modu eraginkorrean kontatzen da. <29> Hori egiten du egileak, esaterako, Ordezko atezainaren balada-n, <54> nire ustez liburuko ipuin onenetakoan.#25#30#<31> Gazi puntua kontamolde zenbaitek utzi dit. <32> Batzuetan, ipuinen mezu nagusia lausoa iruditu zait, <33> eta horrek erabilitako teknikaren eta gaiaren artean disonantzia dagoela pentsatzera narama <34> ( esaterako, Ez da zinemazaleentzako herrialdea ipuin ez oso sinesgarrian mezu nagusi sendorik ez dut harrapatu ). <35> Antzeko zerbait gertatzen dela esango nuke Laurak eta hodei ipuinean ere ; <55> teknikak mezuaren alde ala kontra egiten duen zalantzak ditut. <36> Izan ere, teknika berezi zenbait lantzen ere ahalegindu da Arrieta ( aipatutakoaren amaieran, kasurako ) <56> eta emaitzek ez naute erabat konbentzitu. <39> Topiko zenbait eta esapide ez oso egoki batzuk ere badaude <40> (adibidez,? poz apur bat ekarri dio, keinu arraro batean bilakatu dena? bezalako egiturak,? napolitarrik grinatsuena bezain odol berokoa? edota? airean hartzen zituen? ). <37> Baliatu duen errekurtso bat pertsona narratiboen aldaketa da ( Ordezko atezainaren balada-n, adibidez ), <57> baina uste dut ez dagoela argi zertarako, <58> eta horrek ipuinaren aurka egiten duelakoan nago. <38> Era berean, azken ipuin zinez onaren amaiera irekiak ez duela funtzionatzen esango nuke <59> ( bigarren mailako pertsonaia, emaztea, ez baitu irakurleak nahikoa ezagutzen <60> aurreikuspenik egiteko ).#31#60#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#0###### elaborazioa#True#False#---#NS#<24> hainbat ipuinetan oinarrizko egituran baitago. <25> Aipatu beharrekoa da in medias res ordena,#24#25#<27> ( ile apaindegian eserita, igerian, eta abar ), <53> gero, une batean, pertsonaia nagusia pentsaketan hasten da <26> Pertsonaia aurkezten zaigu lehenbizi ; <28> eta horrela, bi garaiek bateratsu egiten dute aurrera. <30> Bertan, orrialde gutxian hiru lagun errusiarren bizimodua modu eraginkorrean kontatzen da. <29> Hori egiten du egileak, esaterako, Ordezko atezainaren balada-n, <54> nire ustez liburuko ipuin onenetakoan.#26#30#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#0###### justifikazioa#False#False#---#SN#<24> hainbat ipuinetan oinarrizko egituran baitago.#24#24#<25> Aipatu beharrekoa da in medias res ordena,#25#25#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#0###### elaborazioa#True#False#---#NS#<27> ( ile apaindegian eserita, igerian, eta abar ), <53> gero, une batean, pertsonaia nagusia pentsaketan hasten da <26> Pertsonaia aurkezten zaigu lehenbizi ; <28> eta horrela, bi garaiek bateratsu egiten dute aurrera.#27#26#<30> Bertan, orrialde gutxian hiru lagun errusiarren bizimodua modu eraginkorrean kontatzen da. <29> Hori egiten du egileak, esaterako, Ordezko atezainaren balada-n, <54> nire ustez liburuko ipuin onenetakoan.#30#29#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#3###### sekuentzia#False#False#---#NN#<27> ( ile apaindegian eserita, igerian, eta abar ), <53> gero, une batean, pertsonaia nagusia pentsaketan hasten da#27#53#<26> Pertsonaia aurkezten zaigu lehenbizi ; <28> eta horrela, bi garaiek bateratsu egiten dute aurrera.#26#28#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#-28###### zirkunstantzia#True#False#---#SN#<27> ( ile apaindegian eserita, igerian, eta abar ),#27#27#<53> gero, une batean, pertsonaia nagusia pentsaketan hasten da#53#53#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#25###### sekuentzia#True#False#---#NN#<26> Pertsonaia aurkezten zaigu lehenbizi ;#26#26#<28> eta horrela, bi garaiek bateratsu egiten dute aurrera.#28#28#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#1###### ebaluazioa#False#False#---#SN#<30> Bertan, orrialde gutxian hiru lagun errusiarren bizimodua modu eraginkorrean kontatzen da.#30#30#<29> Hori egiten du egileak, esaterako, Ordezko atezainaren balada-n, <54> nire ustez liburuko ipuin onenetakoan.#29#54#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#-2###### ebaluazioa#True#False#---#NS#<29> Hori egiten du egileak, esaterako, Ordezko atezainaren balada-n,#29#29#<54> nire ustez liburuko ipuin onenetakoan.#54#54#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#24###### justifikazioa#True#False#---#NS#<31> Gazi puntua kontamolde zenbaitek utzi dit. <32> Batzuetan, ipuinen mezu nagusia lausoa iruditu zait, <33> eta horrek erabilitako teknikaren eta gaiaren artean disonantzia dagoela pentsatzera narama <34> ( esaterako, Ez da zinemazaleentzako herrialdea ipuin ez oso sinesgarrian mezu nagusi sendorik ez dut harrapatu ). <35> Antzeko zerbait gertatzen dela esango nuke Laurak eta hodei ipuinean ere ; <55> teknikak mezuaren alde ala kontra egiten duen zalantzak ditut.#31#35#<36> Izan ere, teknika berezi zenbait lantzen ere ahalegindu da Arrieta ( aipatutakoaren amaieran, kasurako ) <56> eta emaitzek ez naute erabat konbentzitu. <39> Topiko zenbait eta esapide ez oso egoki batzuk ere badaude <40> (adibidez,? poz apur bat ekarri dio, keinu arraro batean bilakatu dena? bezalako egiturak,? napolitarrik grinatsuena bezain odol berokoa? edota? airean hartzen zituen? ). <37> Baliatu duen errekurtso bat pertsona narratiboen aldaketa da ( Ordezko atezainaren balada-n, adibidez ), <57> baina uste dut ez dagoela argi zertarako, <58> eta horrek ipuinaren aurka egiten duelakoan nago. <38> Era berean, azken ipuin zinez onaren amaiera irekiak ez duela funtzionatzen esango nuke <59> ( bigarren mailako pertsonaia, emaztea, ez baitu irakurleak nahikoa ezagutzen <60> aurreikuspenik egiteko ).#36#60#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#0###### elaborazioa#True#False#---#NS#<31> Gazi puntua kontamolde zenbaitek utzi dit.#31#31#<32> Batzuetan, ipuinen mezu nagusia lausoa iruditu zait, <33> eta horrek erabilitako teknikaren eta gaiaren artean disonantzia dagoela pentsatzera narama <34> ( esaterako, Ez da zinemazaleentzako herrialdea ipuin ez oso sinesgarrian mezu nagusi sendorik ez dut harrapatu ). <35> Antzeko zerbait gertatzen dela esango nuke Laurak eta hodei ipuinean ere ; <55> teknikak mezuaren alde ala kontra egiten duen zalantzak ditut.#32#35#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#0###### lista#True#False#---#NN#<32> Batzuetan, ipuinen mezu nagusia lausoa iruditu zait, <33> eta horrek erabilitako teknikaren eta gaiaren artean disonantzia dagoela pentsatzera narama <34> ( esaterako, Ez da zinemazaleentzako herrialdea ipuin ez oso sinesgarrian mezu nagusi sendorik ez dut harrapatu ).#32#34#<35> Antzeko zerbait gertatzen dela esango nuke Laurak eta hodei ipuinean ere ; <55> teknikak mezuaren alde ala kontra egiten duen zalantzak ditut.#35#55#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#0###### elaborazioa#True#False#---#NS#<32> Batzuetan, ipuinen mezu nagusia lausoa iruditu zait, <33> eta horrek erabilitako teknikaren eta gaiaren artean disonantzia dagoela pentsatzera narama#32#33#<34> ( esaterako, Ez da zinemazaleentzako herrialdea ipuin ez oso sinesgarrian mezu nagusi sendorik ez dut harrapatu ).#34#34#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#0###### interpretazioa#False#False#---#NS#<32> Batzuetan, ipuinen mezu nagusia lausoa iruditu zait,#32#32#<33> eta horrek erabilitako teknikaren eta gaiaren artean disonantzia dagoela pentsatzera narama#33#33#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#0###### prestatzea#True#False#---#SN#<35> Antzeko zerbait gertatzen dela esango nuke Laurak eta hodei ipuinean ere ;#35#35#<55> teknikak mezuaren alde ala kontra egiten duen zalantzak ditut.#55#55#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#19###### elaborazioa#True#False#---#NS#<36> Izan ere, teknika berezi zenbait lantzen ere ahalegindu da Arrieta ( aipatutakoaren amaieran, kasurako ) <56> eta emaitzek ez naute erabat konbentzitu.#36#56#<39> Topiko zenbait eta esapide ez oso egoki batzuk ere badaude <40> (adibidez,? poz apur bat ekarri dio, keinu arraro batean bilakatu dena? bezalako egiturak,? napolitarrik grinatsuena bezain odol berokoa? edota? airean hartzen zituen? ). <37> Baliatu duen errekurtso bat pertsona narratiboen aldaketa da ( Ordezko atezainaren balada-n, adibidez ), <57> baina uste dut ez dagoela argi zertarako, <58> eta horrek ipuinaren aurka egiten duelakoan nago. <38> Era berean, azken ipuin zinez onaren amaiera irekiak ez duela funtzionatzen esango nuke <59> ( bigarren mailako pertsonaia, emaztea, ez baitu irakurleak nahikoa ezagutzen <60> aurreikuspenik egiteko ).#39#60#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#-18###### ebaluazioa#True#False#---#NS#<36> Izan ere, teknika berezi zenbait lantzen ere ahalegindu da Arrieta ( aipatutakoaren amaieran, kasurako )#36#36#<56> eta emaitzek ez naute erabat konbentzitu.#56#56#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#19###### lista#True#False#---#NN#<39> Topiko zenbait eta esapide ez oso egoki batzuk ere badaude <40> (adibidez,? poz apur bat ekarri dio, keinu arraro batean bilakatu dena? bezalako egiturak,? napolitarrik grinatsuena bezain odol berokoa? edota? airean hartzen zituen? ). <37> Baliatu duen errekurtso bat pertsona narratiboen aldaketa da ( Ordezko atezainaren balada-n, adibidez ), <57> baina uste dut ez dagoela argi zertarako, <58> eta horrek ipuinaren aurka egiten duelakoan nago.#39#58#<38> Era berean, azken ipuin zinez onaren amaiera irekiak ez duela funtzionatzen esango nuke <59> ( bigarren mailako pertsonaia, emaztea, ez baitu irakurleak nahikoa ezagutzen <60> aurreikuspenik egiteko ).#38#60#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#-21###### lista#True#False#---#NN#<39> Topiko zenbait eta esapide ez oso egoki batzuk ere badaude <40> (adibidez,? poz apur bat ekarri dio, keinu arraro batean bilakatu dena? bezalako egiturak,? napolitarrik grinatsuena bezain odol berokoa? edota? airean hartzen zituen? ).#39#40#<37> Baliatu duen errekurtso bat pertsona narratiboen aldaketa da ( Ordezko atezainaren balada-n, adibidez ), <57> baina uste dut ez dagoela argi zertarako, <58> eta horrek ipuinaren aurka egiten duelakoan nago.#37#58#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#-4###### elaborazioa#False#False#---#NS#<39> Topiko zenbait eta esapide ez oso egoki batzuk ere badaude#39#39#<40> (adibidez,? poz apur bat ekarri dio, keinu arraro batean bilakatu dena? bezalako egiturak,? napolitarrik grinatsuena bezain odol berokoa? edota? airean hartzen zituen? ).#40#40#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#0###### ebaluazioa#True#False#---#NS#<37> Baliatu duen errekurtso bat pertsona narratiboen aldaketa da ( Ordezko atezainaren balada-n, adibidez ), <57> baina uste dut ez dagoela argi zertarako,#37#57#<58> eta horrek ipuinaren aurka egiten duelakoan nago.#58#58#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#0###### kontzesioa#True#False#---#NS#<37> Baliatu duen errekurtso bat pertsona narratiboen aldaketa da ( Ordezko atezainaren balada-n, adibidez ),#37#37#<57> baina uste dut ez dagoela argi zertarako,#57#57#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#19###### justifikazioa#True#False#---#NS#<38> Era berean, azken ipuin zinez onaren amaiera irekiak ez duela funtzionatzen esango nuke#38#38#<59> ( bigarren mailako pertsonaia, emaztea, ez baitu irakurleak nahikoa ezagutzen <60> aurreikuspenik egiteko ).#59#60#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#20###### helburua#False#False#---#NS#<59> ( bigarren mailako pertsonaia, emaztea, ez baitu irakurleak nahikoa ezagutzen#59#59#<60> aurreikuspenik egiteko ).#60#60#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#0###### elaborazioa#True#False#---#NS#<5> Zortzi ipuin daude Arrietaren liburuan, giza harremanak jorratzen dituzten sei eta literatura ardatz duten bi. <6> Eguneroko bizimoduari begira sortutako ipuinak dira, baina ez horregatik ohiko gauzak kontatzen dituztenak. <7> gure ohiko ego zuzenari alter ero bat bilatzen. <8> Izan ere, arrunta denari buelta bat ematen ahalegintzen da Bertol Arrieta,#5#7#<9> Sortu dituen pertsonaia nagusiak antiheroiak dira ; <10> eta bat-batean gertaeraren batek euren mundua iraultzen du. <44> jende arrunta da berez, <11> Idazleak berak esan bezala,? gertaera xumeak? dira, <13> baina hala ere, arazoak euren onetik ateratzen ditu pertsonaiak. <14> Horiek <45> aurkitzen diren une horretan hasten dira kontuak ezohiko izaten. <46> galduta <16> Alde horretatik, umorerik ere ez da falta, <17> eta hori ere modu finean lantzen du Bertol Arrietak. <18> Txispa dezenteko momentutxoak daude, esaterako, Bye ipuinean. <15> Arrietak modu finean erabiltzen duen absurdoa nagusitzen da maiz, modu indartsuenean ipuin metaliterarioetan ; <48> nahiko modu lortuan Un tal Ekain ipuinean, non narratzaile batek Cortazarren semea dela sinetsarazi nahi digun, <49> eta ez hain ongi Ipuin perfektua-n, idazle batek horixe bera idazteko ahalegina egiten duenean. <20> Gustatu zait, gainera, <21> nola jabetzen garen. <19> Bestalde, pertsonaien karakterizazioa sendoa dela esango nuke, <50> alegia, ongi jabetzen garela pertsonaia nagusiak nolakoak diren. <22> Arrieta ez da pertsonaien barne mundua kontatzen hasten ; <23> eta euren hitz egiteko eta jokatzeko moduaren bidez ezagutzen ditugu <51> askotan, pertsonaia nagusiak eurak dira narratzaileak, <52> ( kontatu baino gehiago, erakutsi egiten zaigu nolakoak diren ).#9#52#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#1###### elaborazioa#True#False#---#NS#<5> Zortzi ipuin daude Arrietaren liburuan, giza harremanak jorratzen dituzten sei eta literatura ardatz duten bi.#5#5#<6> Eguneroko bizimoduari begira sortutako ipuinak dira, baina ez horregatik ohiko gauzak kontatzen dituztenak. <7> gure ohiko ego zuzenari alter ero bat bilatzen. <8> Izan ere, arrunta denari buelta bat ematen ahalegintzen da Bertol Arrieta,#6#7#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#0###### justifikazioa#False#False#---#NS#<6> Eguneroko bizimoduari begira sortutako ipuinak dira, baina ez horregatik ohiko gauzak kontatzen dituztenak.#6#6#<7> gure ohiko ego zuzenari alter ero bat bilatzen. <8> Izan ere, arrunta denari buelta bat ematen ahalegintzen da Bertol Arrieta,#7#8#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#0###### elaborazioa#False#False#---#SN#<7> gure ohiko ego zuzenari alter ero bat bilatzen.#7#7#<8> Izan ere, arrunta denari buelta bat ematen ahalegintzen da Bertol Arrieta,#8#8#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#0###### konjuntzioa#True#False#---#NN#<9> Sortu dituen pertsonaia nagusiak antiheroiak dira ; <10> eta bat-batean gertaeraren batek euren mundua iraultzen du. <44> jende arrunta da berez, <11> Idazleak berak esan bezala,? gertaera xumeak? dira, <13> baina hala ere, arazoak euren onetik ateratzen ditu pertsonaiak. <14> Horiek <45> aurkitzen diren une horretan hasten dira kontuak ezohiko izaten. <46> galduta <16> Alde horretatik, umorerik ere ez da falta, <17> eta hori ere modu finean lantzen du Bertol Arrietak. <18> Txispa dezenteko momentutxoak daude, esaterako, Bye ipuinean. <15> Arrietak modu finean erabiltzen duen absurdoa nagusitzen da maiz, modu indartsuenean ipuin metaliterarioetan ; <48> nahiko modu lortuan Un tal Ekain ipuinean, non narratzaile batek Cortazarren semea dela sinetsarazi nahi digun, <49> eta ez hain ongi Ipuin perfektua-n, idazle batek horixe bera idazteko ahalegina egiten duenean.#9#18#<20> Gustatu zait, gainera, <21> nola jabetzen garen. <19> Bestalde, pertsonaien karakterizazioa sendoa dela esango nuke, <50> alegia, ongi jabetzen garela pertsonaia nagusiak nolakoak diren. <22> Arrieta ez da pertsonaien barne mundua kontatzen hasten ; <23> eta euren hitz egiteko eta jokatzeko moduaren bidez ezagutzen ditugu <51> askotan, pertsonaia nagusiak eurak dira narratzaileak, <52> ( kontatu baino gehiago, erakutsi egiten zaigu nolakoak diren ).#19#52#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#0###### konjuntzioa#True#False#---#NN#<9> Sortu dituen pertsonaia nagusiak antiheroiak dira ; <10> eta bat-batean gertaeraren batek euren mundua iraultzen du. <44> jende arrunta da berez, <11> Idazleak berak esan bezala,? gertaera xumeak? dira, <13> baina hala ere, arazoak euren onetik ateratzen ditu pertsonaiak. <14> Horiek <45> aurkitzen diren une horretan hasten dira kontuak ezohiko izaten. <46> galduta#9#13#<16> Alde horretatik, umorerik ere ez da falta, <17> eta hori ere modu finean lantzen du Bertol Arrietak. <18> Txispa dezenteko momentutxoak daude, esaterako, Bye ipuinean. <15> Arrietak modu finean erabiltzen duen absurdoa nagusitzen da maiz, modu indartsuenean ipuin metaliterarioetan ; <48> nahiko modu lortuan Un tal Ekain ipuinean, non narratzaile batek Cortazarren semea dela sinetsarazi nahi digun, <49> eta ez hain ongi Ipuin perfektua-n, idazle batek horixe bera idazteko ahalegina egiten duenean.#18#15#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#4###### elaborazioa#True#False#---#NS#<9> Sortu dituen pertsonaia nagusiak antiheroiak dira ; <10> eta bat-batean gertaeraren batek euren mundua iraultzen du. <44> jende arrunta da berez,#9#10#<11> Idazleak berak esan bezala,? gertaera xumeak? dira, <13> baina hala ere, arazoak euren onetik ateratzen ditu pertsonaiak. <14> Horiek <45> aurkitzen diren une horretan hasten dira kontuak ezohiko izaten. <46> galduta#13#14#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#2###### elaborazioa#False#False#---#NS#<9> Sortu dituen pertsonaia nagusiak antiheroiak dira ;#9#9#<10> eta bat-batean gertaeraren batek euren mundua iraultzen du. <44> jende arrunta da berez,#10#44#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#0###### zirkunstantzia#True#False#---#SN#<10> eta bat-batean gertaeraren batek euren mundua iraultzen du.#10#10#<44> jende arrunta da berez,#44#44#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#33###### kausa#False#False#---#SN#<11> Idazleak berak esan bezala,? gertaera xumeak? dira, <13> baina hala ere, arazoak euren onetik ateratzen ditu pertsonaiak.#11#13#<14> Horiek <45> aurkitzen diren une horretan hasten dira kontuak ezohiko izaten. <46> galduta#14#46#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#0###### kontrastea#True#False#---#NN#<11> Idazleak berak esan bezala,? gertaera xumeak? dira,#11#11#<13> baina hala ere, arazoak euren onetik ateratzen ditu pertsonaiak.#13#13#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#1###### same-unit#True#False#---#NN#<14> Horiek#14#14#<45> aurkitzen diren une horretan hasten dira kontuak ezohiko izaten. <46> galduta#45#46#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#30###### zirkunstantzia#False#False#---#NS#<45> aurkitzen diren une horretan hasten dira kontuak ezohiko izaten.#45#45#<46> galduta#46#46#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#0###### elaborazioa#False#False#---#SN#<16> Alde horretatik, umorerik ere ez da falta, <17> eta hori ere modu finean lantzen du Bertol Arrietak. <18> Txispa dezenteko momentutxoak daude, esaterako, Bye ipuinean.#16#18#<15> Arrietak modu finean erabiltzen duen absurdoa nagusitzen da maiz, modu indartsuenean ipuin metaliterarioetan ; <48> nahiko modu lortuan Un tal Ekain ipuinean, non narratzaile batek Cortazarren semea dela sinetsarazi nahi digun, <49> eta ez hain ongi Ipuin perfektua-n, idazle batek horixe bera idazteko ahalegina egiten duenean.#15#49#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#-4###### ebaluazioa#True#False#---#NS#<16> Alde horretatik, umorerik ere ez da falta, <17> eta hori ere modu finean lantzen du Bertol Arrietak.#16#17#<18> Txispa dezenteko momentutxoak daude, esaterako, Bye ipuinean.#18#18#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#0###### ebaluazioa#False#False#---#NS#<16> Alde horretatik, umorerik ere ez da falta,#16#16#<17> eta hori ere modu finean lantzen du Bertol Arrietak.#17#17#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#0###### ebaluazioa#True#False#---#NS#<15> Arrietak modu finean erabiltzen duen absurdoa nagusitzen da maiz, modu indartsuenean ipuin metaliterarioetan ;#15#15#<48> nahiko modu lortuan Un tal Ekain ipuinean, non narratzaile batek Cortazarren semea dela sinetsarazi nahi digun, <49> eta ez hain ongi Ipuin perfektua-n, idazle batek horixe bera idazteko ahalegina egiten duenean.#48#49#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#32###### kontrastea#False#False#---#NN#<48> nahiko modu lortuan Un tal Ekain ipuinean, non narratzaile batek Cortazarren semea dela sinetsarazi nahi digun,#48#48#<49> eta ez hain ongi Ipuin perfektua-n, idazle batek horixe bera idazteko ahalegina egiten duenean.#49#49#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#0###### elaborazioa#True#False#---#NS#<20> Gustatu zait, gainera, <21> nola jabetzen garen. <19> Bestalde, pertsonaien karakterizazioa sendoa dela esango nuke, <50> alegia, ongi jabetzen garela pertsonaia nagusiak nolakoak diren.#21#19#<22> Arrieta ez da pertsonaien barne mundua kontatzen hasten ; <23> eta euren hitz egiteko eta jokatzeko moduaren bidez ezagutzen ditugu <51> askotan, pertsonaia nagusiak eurak dira narratzaileak, <52> ( kontatu baino gehiago, erakutsi egiten zaigu nolakoak diren ).#51#52#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#31###### ebaluazioa#False#False#---#SN#<20> Gustatu zait, gainera, <21> nola jabetzen garen.#20#21#<19> Bestalde, pertsonaien karakterizazioa sendoa dela esango nuke, <50> alegia, ongi jabetzen garela pertsonaia nagusiak nolakoak diren.#19#50#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#-3###### metodoa#False#False#---#NS#<20> Gustatu zait, gainera,#20#20#<21> nola jabetzen garen.#21#21#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#0###### birformulazioa#True#False#---#NS#<19> Bestalde, pertsonaien karakterizazioa sendoa dela esango nuke,#19#19#<50> alegia, ongi jabetzen garela pertsonaia nagusiak nolakoak diren.#50#50#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#30###### birformulazioa#False#False#---#NS#<22> Arrieta ez da pertsonaien barne mundua kontatzen hasten ; <23> eta euren hitz egiteko eta jokatzeko moduaren bidez ezagutzen ditugu <51> askotan, pertsonaia nagusiak eurak dira narratzaileak,#22#51#<52> ( kontatu baino gehiago, erakutsi egiten zaigu nolakoak diren ).#52#52#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#0###### antitesia#True#False#---#SN#<22> Arrieta ez da pertsonaien barne mundua kontatzen hasten ;#22#22#<23> eta euren hitz egiteko eta jokatzeko moduaren bidez ezagutzen ditugu <51> askotan, pertsonaia nagusiak eurak dira narratzaileak,#23#51#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#0###### metodoa#True#False#---#SN#<23> eta euren hitz egiteko eta jokatzeko moduaren bidez ezagutzen ditugu#23#23#<51> askotan, pertsonaia nagusiak eurak dira narratzaileak,#51#51#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#27###### ebaluazioa#True#False#---#NS#<41> Esan bezala, sentsazio nahasia utzi dit liburuak ; bai baina ez, ez baina bai.#41#41#<43> Azpimarratuko nituzke giza harremanekin egoki erabilitako umoreaz eta absurdoaz gain, pertsonaia nagusi ongi definituak eta errealitatea bihurritzeko modua.#43#43#C:\RST\BER03.edu.RR.rs3.rhetdb#1######