Left unit | Sense | Right unit | Relation type | Relation name | Document | Tagger | Area | Notes |
Todos somos vascos. | --> | Hay un sentimiento o una característica que une tanto a abertzales como centralistas.
| background | N-S | FIL1018-2-86-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Proposamen hau gizarteari begira da, ez instituzioei begira. | --> | Jarrera aktibo hau ere manifestaldietan erakutsi daiteke eta ez da nahikoa kexatzea eta besteek zerbait egitea itxarotea.
| background | N-S | FIL102-1-7-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Sufrimendua kontuan hartu eta foro edo kurtsoak erraztu mindutako pertsonei (alde guztietako sufrimenduari); manipulazioari oztopoak jarri behar zaizkio. | --> | Sozializazioa eta sentsibilizatu herritarrak (pentsaera desberdinak): kurtsoak (hurbiltasun bat iristeko), taldeka entzuteko ekimenak eta informazioa gai desberdinetan (lurraldetasunari buruz, eta abar).
| background | N-S | FIL106-1-8-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Biktimei buruz zer esan? Bi aldeetako sufrimendua da. Askotan pentsatzen dut lan pertsonala dela bakoitzak egin beharrekoa. Momentu egokietan, keinu batek balio handia du. Baina ez da nahikoa. | --> | Herri mailan eta instituzioek gerturatzeko keinu gehiago egin behar dituzte.
| background | N-S | FIL108-1-8-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Lehen izan ziren baldintzak, suetena sortzeko, berriz errekuperatu; ez ziren baldintza leloak izan, eta denok harrituta utzi gintuzten. Zergatik ez dira orain errekuperatzen? Zer da gatazka? | --> | Ausartak, ausartak izan, botoekin pentsatu gabe. Orduan izan ziren baldintzak betearazi gure politikoei; esate baterako, presoak legez ekarri Euskal Herrira, eta baita ere exijitu ETAri, eta kale borroka behin eta betiko indarkeria uzteko, Euskal Herriko gehien borondateari kasu eginez. Biktimak bere lakuan jarri.
| background | N-S | FIL115-1-8-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Hainbeste gauza geroari eskatzen dizkiogu, pentsatuz geroak, adibidez independentzia batek, gauza denak konponduko dituela. | --> | Zer emango liguke independentziak? Jakinarazi gazteei zer egiten dugun gure nortasunagatik (euskaragatik eta abar).
| background | N-S | FIL115-1-8-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
ETA demuestra que desea persistir en el uso de la violencia, un reducido grupo de nuestra sociedad que ha optado voluntariamente por el uso de la violencia para imponerse al resto. | --> | La violencia de ETA es una dificultad para hacer política con normalidad, especialmente para las opciones no nacionalistas, por recibir un mayor grado de amenaza.
| background | N-S | FIL1264-34-31-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
En cuanto a las dificultades para lograr la paz y normalización política, | --> | veo la politización judicial.
| background | N-S | FIL1282-34-33-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Suele ocurrir durante la campaña electoral, que las posiciones y las opiniones de unos y otros se radicalizan, además de que el insulto y el menosprecio son el pan nuestro de cada día. | --> | Por tanto, ahora es un mal momento, porque muchos tratarán de sacar beneficio político a posibles conversaciones o diálogos, lo cual va en perjuicio de los resultados obtenibles.
| background | N-S | FIL1285-34-33-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Alguien acertaba a decir recientemente que toda opinión, si se realiza desde la crispación, alzando la voz, insultando o menospreciando, pierde toda credibilidad, y aunque esa opinión sea buena en el fondo, se puede haber perdido por las formas. | --> | Por tanto, en este, como en cualquier otro proceso de diálogo o negociación, todos habremos de mostrar un talante conciliador, mostrar apertura al diálogo y hemos de tratar de ver la situación desde los diferentes puntos de vista que intervienen, lo que se viene llamando mostrar cintura.
| background | N-S | FIL1285-34-33-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
La sociedad vasca, tanto la política como los ciudadanos, han madurado en relación a este tema, que diferente el foro de hace doce años al actual! | --> | Negociación es la solución es una frase que con altibajos va ganándose a la mayoría de este pueblo.
Cansancio. Falta de perspectiva. El bajo perfil político de la sociedad. El conformismo.
En una de las partes del conflicto, que piensa que la lucha armada-violencia política es un instrumento válido, se van restando fuerzas en la defensa-creencia de esta idea.
| background | N-S | FIL1351-34-41-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Políticamente y socialmente nos relacionamos por el concepto de que hay que ganar como sea, no consensuar, dialogar, negociar y cesar la violencia para conseguir cada persona su objetivo. | --> | Cansancio en la sociedad por la falta de los políticos de solucionar la paz y falta de sensibilización para la participación social. Actitudes más de controlar, opresión, torturar y matar, que respetar los derechos humanos, más destruir.
| background | N-S | FIL1481-34-51-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Alderdi politikoek ez dute bide argirik erakusten. | --> | Aurreko prozesuen eragile politikoek arinegi altxatu ziren negoziazio mahaitik eta herritarrok ez ginen gai izn negoziatzen jarraitzera behartzeko. Beharko litzateke herritarrak antolatzea jesartzera behartzeko eta negoziatzera behartzeko.
| background | N-S | FIL1509-34-53-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
ETAk berriro ekin dio hiltzeari.
Herritarra nekatuta eta etsituta.
Politikarien artean ez da giro aproposik. | --> | Ez da argi ikusten nola itzuli berriro aurreko prozesuak lortu zuen adostasun gutxieneko horretara.
| background | N-S | FIL1509-34-53-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Euskal Herria bizitasun handiko herria da. Datuek erakusten dute gizartea nahiko ondo kohesionatuta dagoela. | --> | Jendea zain dago bidea noiz zabalduko, hori argituko balitz herritar askok gustura parte hartuko genuke proposatzen zaizkigun ekimenetan, konponbide politikoa eta bakea ekartzeko balio badute.
| background | N-S | FIL1509-34-53-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
El Estado español es un estado plurinacional | --> | que, para ser totalmente democrático,
| background | N-S | FIL1530-34-55-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Alderdi estatalen (PP=PSOE) jarrera itxia. | --> | Bi alderdi hauen jarrera oso argia da eta indarrak batzen jarraituko dute (ikus Nafarroako adibidea) Euskal Herrian mugitzen den guztiaren aurka eskura dituzten arma guztiak gupidarik gabe erabiliaz.
| background | N-S | FIL1547-34-57-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Preso politikoak, hau da, Ezker abertzaleko zerbitzari esanguratsuenak espetxeetan egotea.
Alderdien legea dela eta Euskal Herriko jende asko egotea beren burua hauteskundeetara aurkezteko aukerarik gabe. Horrekin lotuta milaka jende berak nahiko luketenei botoa emateko aukerarik gabe. | --> | Alderdi estatalen (PP=PSOE) jarrera itxia. Bi alderdi hauen jarrera oso argia da eta indarrak batzen jarraituko dute (ikus Nafarroako adibidea) Euskal Herrian mugitzen den guztiaren aurka eskura dituzten arma guztiak gupidarik gabe erabiliaz.
Alderdi abertzaleen arteko adostasunik eza. Zenbait alderdiren barnean ere iritzi banaketa nabaritzen da. Horrek ere nahasmena dakarrelarik. Hor ere alderdi estatalen esku luzea nabaritzen da.
| background | N-S | FIL1547-34-57-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Giza eskubideen alorreko arazoa. | --> | Giza eskubideak ez dauzkagu bermatuak gure herrian. Giza eskubide guztiez ari naiz. Eta desagertu egin beharko lituzke torturak eta bortxaketa guztiek ere bai.
| background | N-S | FIL1566-34-59-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Partidu politikoen legez kanporatzea, ideien legez kanporatzea. | --> | Boterean dauden partiduek, arazoa konpontzeko zailtasunak ipintzen dituzte (Estatu Espainiarra).
Lurraldetasunaren ukazioa, euskal nortasunaren ukazioa.
Egin, Egunkaria, 18/98..., holako epaiketak atzera pausuak dira.
| background | N-S | FIL1574-34-60-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Nolabait oraindik ez da oso berandu eta emaitzak lor daitezke. | --> | Alderdi gehienek badute arazoari amaiera emateko gogoa, hau oraindik aukera bat da nire ustez.
Herriak ere badu hau gainditzeko asmoa eta gogoa.
| background | N-S | FIL1575-34-60-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Bakea: zer den? Biolentzia desagertzea, soilik? Nazionalismoaren helburuak lortzen?
Hori ez al da prozesu bat egoera normalizatu batean lortzen joan behar dena? | --> | Desberdinak gara? Euskal Herriko herria anitza da!
Euskal sentimenduak ez du nazionalista izan behar.
| background | N-S | FIL1576-34-60-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Errepresioa ez da bidea, baina bonbak jartzea bez. | --> | Politika bakarrik alderdi politikoek egin behar dute.
| background | N-S | FIL1578-3-60-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Euskal gatazkari dagokionean, | --> | ez dago botere banaketarik.
| background | N-S | FIL1638-34-66-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Bakoitzak ardura (arazoa) larregi hartzen du bere ideiak defendatzen eta ez da geratzen apur batez pentsatzeko besteen eskaerak zergatik diren horrelakoak. Ez da ahaleginik egiten nire moduan pentsatzen ez dutenek zer eskatzen duten eta zergatik ulertzeko.
Indarkeri egoerara egokitu egin dugu eta horrek sortu ditu egoteko moldeak gizarteko esparru desberdinetan: alderdi politikoengan, herritarrengan, erakundeengan, eta ematen du dinamika hori eten ezinekoa dela. | --> | Indarkeria ikusten dut arazo modura, ETArena, kaleko estetikarena, erasoak, atxiloketak, dispertsioa? indarkeria normaltzat jotzen dugu eta askotan gure hizkuntzara eramaten dugu. Krispaziora iritsi gara.
| background | N-S | FIL1715-34-73-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Ideologia eta ideien arteko nahasketa. Pentsatu barik "sentitu" egiten dena. Ez dakigu oso ondo zergatik baina modu konkretu batean pentsatzen dugu. Normalean (familia) edo testuinguru sozial batek markatzen du.
Ideiak "pentsatuak" dira, ideologia zabaltzeko tresna. | --> | Uste dut gure herrian ideologiek oso indar handia dutela eta ideiek kontrakoa.
Alderdi politikoak "arazo" bihurtu dira. Oso ideologikoak direlako.
Alderdiaren interesak gizartearenekin nahasten dituzte.
Gaur egungo "oztopo" nagusiena.
ETA eta Estatuaren biolentziak akatsak dira ere bai.
| background | N-S | FIL1725-34-75-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Reconocimiento de la existencia de un conflicto en nuestra sociedad y tener voluntad de solucionarlo. Propugnar una solución dialogada frente a una solución jurídico-policial que no hará sino diferir el conflicto a otra generación, sin haberlo cerrado. | --> | Devolver a las palabras su significado, haciendo una labor didáctica y explicando las diferencias entre libertad, paz, constitución, democracia, lucha de liberación, terrorismo, autodeterminación, no son sinónimos.
Las víctimas y su participación en el diálogo. No deben de participar activamente, serán referente de fondo, respetados por todos, con reconocimiento. Exigencia ética a los partidos de su no utilización como arma arrojadiza electoral. Las víctimas son de toda la sociedad. Propiciar actos conjuntos de víctimas de ambas partes.
Ni vencedores ni vencidos, la cultura de discusión y cesión, no hay claudicación ni rendición. En la guerra civil hubo vencedores y vencidos y, setenta años después, algunos siguen en la misma onda, tras un millón de muertos.
| background | N-S | FIL188-1-13-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Paz no significa estar en un lugar sin ruidos, sin problemas, sin trabajo duro o sin dolor. Significa que a pesar de estar en una situación difícil permanezcamos en paz con nosotros mismos, con lo que somos y lo que queremos ser con nuestro proyecto de vida. Para vivir en paz con los demás debemos cultivar un arte que se cultiva poco: comprender a cada uno según su individualidad. Desde ese punto el mantenimiento de la paz comienza con la autosatisfacción de la persona.
Hay muchos tipos de violencia: Infantil, mujer, acoso escolar, acoso laboral... y por supuesto terrorismo. Todos estos tipos de violencia nacen de sentimientos como: magnificación, inseguridad, falta de autoestima, insatisfacción vital, que en momentos determinados llevan a un individuo a legitimar la violencia.
Un proceso de paz se asemeja a un proceso de educación, reeducación es extraer del individuo lo mejor de si mismo. Es trabajo lento, sin resultados inmediatos, que asienta su eficacia en el día a día y en la adquisición de conocimientos y habilidades. Hay que actuar a dos niveles: primero social, procesos formativos y de capacitación, para empatía, escucha. | --> | Fomentar y crear herramientas para una comprensión entre nosotros mismos y de los demás. Intervenir a nivel político, construcción de un marco permanente de unidad política. Estrategia conjunta y compartida basada en valores y derechos, todos compartimos, vida y libertad y paz. Motivar y promocionar espacios de participación ciudadana.
| background | N-S | FIL189-1-13-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Hay muchos tipos de violencia: Infantil, mujer, acoso escolar, acoso laboral... y por supuesto terrorismo. | --> | Todos estos tipos de violencia nacen de sentimientos como: magnificación, inseguridad, falta de autoestima, insatisfacción vital, que en momentos determinados llevan a un individuo a legitimar la violencia.
| background | N-S | FIL189-1-13-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Como primera iniciativa valoro fundamental demostrar que existe voluntad real por todas las partes. La voluntad es el primer paso fundamental para hacer algo. Hay que querer hacerlo (ETA alto el fuego, PP actitud colaboradora, PSOE).
Además creo que será importante definir que es paz, pero una definición consensuada. Históricamente el significado de paz ha cambiado y ahora ¿que es? ¿como la definimos? ¿que queremos vivir en el futuro? Es el camino o la llegada.
Pero también es importante el pasado: también fundamental es el echo de conocer las diferentes historias que se están viviendo en la actual situación, porque esta situación es distinta para cada persona, debemos escuchar a las otras partes, a todas las partes. | --> | Disponer de un plan consensuado, es decir, el camino debe disponer de todos aquellos actos que las partes entiendan necesarios, pero nunca unos actos serán mas importantes que otros. Todos han de tener la misma categoría (importante incluir a las mujeres).
Flexibilidad, el camino tendrá vaivenes, y altibajos y para darle consistencia deben estar implicadas no solo la clase política o ciertos líderes, sino escritores, pintores, líderes, intermediarios y asociaciones que recojan el sentir popular.
Perdón: Hay que ser capaz de perdonar y mirar hacia delante, ofrecer alternativas de vida, trabajo, estatus, integración, a quienes hasta ahora están fuera del sistema.
| background | N-S | FIL196-1-14-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Históricamente el significado de paz ha cambiado | --> | y ahora ¿que es? ¿como la definimos? ¿que queremos vivir en el futuro? Es el camino o la llegada.
| background | N-S | FIL196-1-14-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Bakerako bidean, abiapuntua ez da inoiz %100ean ziurra. Beti egongo da zalantza, ziurgabetasun puntu bat. Une egokia al da hau? Ematen ari garen urratsak egokienak dira? Apustu egin behar dugu. | --> | Hala ere egoera sozio politikoa egonkortzeko, nagusiki bi iniziatiba behar dira.
Alde batetik alderdien legearen abolizioa, hauteskunde demokratikoak bermatu eta gizarteko pentsaera guztiak erakundeetan ordezkatuta egon daitezela ziurtatzeko.
ETAren aldetik, suetenaren nolabaiteko baieztapen sendoa. Izan ere Barajaseko atentatua eta haren ondorengo ETAren komunikatuak, ez zuten euren jarrera bat ere argi uzten.
Honek biak laguntzeko. Espainiako gobernuak, oposizioko talde nagusienaren lankidetza behar du, gizarte mailan adostasun maila zabala lortu nahi bada. Herritarren nolabaiteko "kontsulta" bakerako bide honetan.
Alderdien arteko elkarrizketa eta eztabaidan, jarrera ezin da izan, bata besteari etengabe iraganeko akatsak leporatzen ibiltzea guztiek daukate, edo eduki dezakete besteei zer leporatu.
| background | N-S | FIL205-1-14-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Un país no se construye en 50 años, | --> | yo me conformaría con lo siguiente.
| background | N-S | FIL208-1-15-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
No veo muchas potencialidades en esta ocasión, más bien solo veo dificultades. | --> | Yo dudo de la oportunidad en el momento político que estamos. Debería ser en ausencia de violencia y saber exactamente cual es la consulta ¿que vamos a conseguir? ¿va a ser mejor para nosotros?
| background | N-S | FIL2467-567-39-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Ibarretxeren plana, ez dut sakonki ezagutzen, baina kontsulta egitearena oso ona izan daiteke, herritarren nahia edo eskarietara jokatzeko erabiliko balu. | --> | Gizartea mugiarazi eta esnarazi ekingo nioke goi-politika kontrolatzeraino hel dadin; lan luzea baina ezinbestekoa.
Gizarte mugimenduak interes alderdikoirik gabe, promozionatzen eta bultzatzen ahalegindu behar dela uste dut. Politikoek lor dezaketen akordioren bati bai edo ez esatera mugatu gabe, galdera edo kontsulta nola egin ere gizartetik, mugimenduen bidez, jaso behar litzatekeela uste dut.
| background | N-S | FIL2469-567-39-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
El PNV ha situado la consulta en el centro de su discurso político, pero la ciudadanía no sabe que se va a preguntar: Independencia, Autogobierno mayor (no lo creo). Actualmente según la Constitución aceptada y jurada por el Lehendakari no es posible.
Riesgo de no calar la propuesta en la sociedad vasca y no aceptarla.
Rotura, enfrentamiento con el resto de la nación española. | --> | ¿Qué pretende Ibarretxe? 1. Pacto político con el estado, que reconozca la identidad vasca asociada a un Estado Plurinacional y 2. Referéndum para que el pueblo vasco ratifique el pacto. Pero para la reforma del Estatuto de Autonomía y la convocatoria de un referéndum necesita el acuerdo previo de la mayoría de la Cámara Vasca y refrendada luego por las Cortes Españolas donde el PNV no cuenta con el apoyo mayoritario.
La sociedad vasca está a favor de un autogobierno, cultura popular vasca, lengua y no debería ser un conflicto social que cada individuo se sintiese vasco, español o europeo.
| background | N-S | FIL2517-567-44-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Algunos temas despiertan tanta pasión que los que voten en la consulta no actúan de forma racional. Quebec: se vuelve una y otra vez a consultar al pueblo sobre el mismo tema.
Hay que poner el límite de la consulta popular en algún sitio, si no sería asamblearísmo.
De un sistema asambleario a que no cuente en absoluto la opinión popular ¿dónde está el límite? | --> | La consulta/referéndum sólo como último paso.
El pueblo se vincula con lo que resulte de la votación. Lo que es ratificado en votación por el pueblo, es difícil, casi imposible que sea modificado por los partidos políticos a priori. Es decir, pierde el carácter temporal de toda decisión adoptada.
¿Dónde está el límite entre legalidad y legitimidad? Es decir, un resultado del 51% es legal pero, ¿es legítimo? ¿Somos capaces de votar pensando en el bien general o buscamos solo el particular?
| background | N-S | FIL2609-567-51-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
El pueblo se vincula con lo que resulte de la votación. | --> | Lo que es ratificado en votación por el pueblo, es difícil, casi imposible que sea modificado por los partidos políticos a priori. Es decir, pierde el carácter temporal de toda decisión adoptada.
| background | N-S | FIL2609-567-51-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Consultar al pueblo, a la ciudadanía es el fundamento de la democracia, | --> | de manera que conocer su opinión acerca de una situación no puede conllevar riesgos.
| background | N-S | FIL2614-567-52-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
2001 y 2005 fuimos a unas elecciones con la autodeterminación y la consulta como promesas electorales, dudo que la sociedad vasca nos siga si vamos a 2009 sin cambios. | --> | Valentía o no a la hora de afrontar riesgos y la capacidad para asumir consecuencias.
| background | N-S | FIL2615-567-52-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
¿Que se debe preguntar? ¿la paz? ¿Acuerdo entre los partidos? Se supone que se quiere esto ¿que va a conseguir en este momento? | --> | Si el objetivo de una consulta es la normalización mediante la voz del pueblo, no se va a conseguir.
| background | N-S | FIL2620-567-52-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Ez dut arriskurik ikusten. Ibarretxeren planteamenduaren arabera, ez da proiektu zehatz baten inguruan galdetuko, proiektuez eztabaidatzeko mahai bat eratu dadin horren alde gauden ala ez konpromiso demokratikoa. Biolentziaren gaia elkarrizketaren bidez konpontzearen alde gauden. | --> | Demokraziaren ideian sakontzea da. Herritarrei kontsultatutako erabakiek soziologikoki zilegitasun handiagoa dute. Politikoei muga batzuk ezartzea lor dezake. Norabide bat markatu. Atzo posible zena, gaur zergatik ez da. Egoera desblokeatzeko balio lezake.
| background | N-S | FIL2635-567-53-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Estatuaren presioaren aurrean kontsulta bertan behera gelditzen bada lehendakariak ez du beste aukerarik izango. | --> | Kontsulta porrot batean bukatzen bada, herriak erabakietan parte hartzeko eskumenari luzez agur esan beharko dio zeren indar zentralistek ez dute aukera galduko kontsulta demonizatzeko.
| background | N-S | FIL2670-567-57-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Kontsultak egitearen arriskuetariko bat, pertsona asko politikarekin nazkatuta egotean, ez jakitea oso ondo egoera politikoa zehazki nola dagoen izango litzateke. Alde horretatik aurrez oso ondo esplikatu beharko litzateke erantzuna ere zentzuzkoa izateko.
Aurrekoaren ildotik, gaurko kontsulta hau positibotzat jotzen dut baina iruditzen zait bat-batean benetan pentsatzen duzuna adieraztea zaila dela eta ez legoke gaizki zerbait prestatua ekartzea. | --> | Ados nago kontsultak egitearekin, baina ez gauza konkretu honena bakarrik, beste hainbat gauzarena ere egitea komenigarria dela deritzot. Garrantzitsua da benetan herriak zer pentsatzen duen jakitea.
| background | N-S | FIL2683-567-59-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Existe el riesgo de que las consultas no se planteen de una forma acorde con lo que la sociedad demanda.
Las consultas deben ser definidas, consensuadas por la misma sociedad ¿que? y ¿a quién? y ¿para qué? | --> | Consultar a la ciudadanía siempre es bueno y necesario. Es al fin y al cabo la esencia misma de la democracia.
Se debería hacer siempre que se fueran a tomar decisiones importantes y de calado.
Con respecto a la consulta que parece ser que se plantea de aquí a unos meses no sabemos cuál va a ser el contenido de la misma, es decir, que se va a preguntar, cómo y a quién o para que.
Esas consultas van a se vinculantes ¿o no? ¿que se va hacer en caso de aceptación?
| background | N-S | FIL2749-567-65-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Kontsultaren nondik norakoak definitzea zaila da, iritzi ezberdinak ados jartzea zaila izango delako. | --> | Prozesua luzatuko litzateke eta konpromisoa mantentzea zaila izango litzateke. Emaitzak ez lortzeak "nekatu" egiten du.
Epe luzea duten proiektuak kanpo faktoreengatik errez kutsatzen dira.
| background | N-S | FIL2761-567-66-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Siempre es bueno que la ciudadanía hable. Esta palabra nadie la puede negar. El problema es que también lo hacen los violentos.
Las vinculaciones, como temas de gran calado, deben explicarse previamente ¿positivo o negativo? ¿Aceptaríamos todos, los resultados? | --> | La ciudadanía quiere Paz para crecer y desarrollarse personalmente y familiarmente. Es la aspiración de este pueblo. ETA esta quizás débil, así como el mundo más abertzale, puede ser momento optimo.
¿Más división? No se informa en detalle de las consecuencias, del día después, y la gente acrecienta dudas ¿su uso?
La sociedad está muy dividida entre vasco-parlantes y no vasco-parlantes (igualdad de oportunidades?).
Para que todas las posiciones sean válidas, debería haber acuerdo de ETA.
Cada partido tiene un enfoque y no todas coinciden ¿por que? Aceptación.
| background | N-S | FIL2786-567-68-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Indarkeriaren bidegabekeria edozer lorpen lortzeko, gehiengo batek onartzen dugunez. | --> | Batzuen batzuk eduki dezatela ausardia ETAri eskatzeko edo exijitzeko, Irlandan egin zuten bezala, armak behin betiko uzteko.
| background | N-S | FIL279-1-21-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Independientemente de lo que hayamos hecho hoy en día de la palabra democracia, quienes creemos en democracia en su sentido puro, nos parece de cajón que la gente sea consultada y escuchada y tenida en cuenta sobre todo. | --> | Hacernos corresponsables en esta situación, no tirar bolas sobre los políticos.
Sugerencia: Que estos foros vayan precedidos de un trabajo de base donde las que estamos aquí seamos una voz colectiva, más que personal.
| background | N-S | FIL2824-56-71-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Alderdi politikoek nahi ez dituzten erantzunak jaso ditzakete behin herritarrak galdetuta.
Beste aldetik, zer galdetzen ere garrantzitsua da eta hori argi azaldu beharko litzateke aurretiaz. | --> | Alderdi politikoen iritziak eta egiteko moduak indartzeko egitea, hau da, xede nagusia ez izatea gatazkaren konponbidea.
Parte hartzen ez duten alderdi politiko eta herritarrak nola bildu gatazkaren konponbidearen bilaketan? Onartzen ez duenak galdeketan parte hartzea nola batu proiektu bateratuan?
| background | N-S | FIL2841-567-73-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Entiendo que la ciudadanía debe de ser consultada siempre y cuando crea conveniente. | --> | Se está confundiendo a la ciudadanía, se está utilizando para atemorizar a la ciudadanía.
Que los individuos se cansen de tanta manipulación que rodea esta cuestión y finalmente consideren que el conflicto no es suyo.
| background | N-S | FIL2888-567-79-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Lehenik, politikarien aldetik hitz garbia eta gauzak argi esatea eskatuko nuke. Izan ere, guzti honen atzean dagoen nahastea eta iskanbilaren irudia dira. Gu guztiok herriaren administrazioa eta manipulazioa pertsona batzuen arduran utziz gero, hauek gutxienez onerako edo txarrerako gauzak argi eduki beharko lituzkete. | --> | Elkarrizketa Espainiako gobernu, Euskal gobernua eta talde armatuaren artean. Baina herriaren hitza daraman gobernu batez hitz egiten ari naiz, eta ez kanpoko faktore edo interesei jarraika dabilen bati buruz.
Bake prozesuaren barnean, Euskal Autonomi Erkidegoko probintziak soilik aintzat ez hartzea, Euskal Herri oso baten inguruan eztabaidatzea.
Utopia izan arren, Demokrazia bultzatzea. Lau urtean behin hauteskundeak izatea ez da demokrazia inondik ere, gainerakoan herriak parte hartzen ez badu. Beraz, herri mugimendu bat eta herriaren deiadarrari kasu egitea eta honetarako baliabideak bideratzea dela uste dut egokiena.
| background | N-S | FIL311-1-24-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Ez dakit horrek zerbait konponduko duen, baina garrantzizkoa da arazoa jasaten duen subjektua kontsultatzea. | --> | Kontsultak oso baliagarriak dira, nire ustez, etorkizuneko politika egiteko tresna nagusia.
| background | N-S | FIL3265-67-60-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Demokrazia batean pertsona guztien pentsamendua islatu behar da. | --> | Horretarako aukerak egon behar dira, hau da, legez kanporatzerik ez nahiz eta gustukoa ez izan pentsatzen dutena. Ideia guztiak bermatu eta aukeran eman.
| background | N-S | FIL378-1-84-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Politikan aukeran guztiak daudenean egongo da normalizazioa politikoa(baldintza gabe) eta horrekin eta politikarien arteko negoziazioekin lortuko da bakea. | --> | Ordura arte, gobernua eta ETAren arteko negoziazioari BAI, baina normalizazio politikoa garrantzitsuagoa da!
| background | N-S | FIL378-1-84-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
pues en temas tan importantes como es la pacificación | --> | cada uno defiende su ideología sin darse ni cuenta de que aquí hay un pueblo que gobernar y defender
| background | N-S | FIL379-1-84-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
30 años de democracia no han servido para que ETA lo deje. Nuestra parte de responsabilidad: excusas o justificaciones a su existencia, ese si pero etc. es que ellos también, es que el alejamiento de presos, es que la ley de partidos, es que la consulta... pero resulta que nadie esta a favor cuando hablas individualmente. | --> | Es hora de priorizar, los problemas están, sabemos que la justicia es a veces injusta pero de verdad ¿es ETA quien nos ayuda? Es hora, con 30 años de retraso, de separar claramente el problema del resto de los problemas. El pueblo al que dicen representar no los quiere.
Actuación conjunta: partidos políticos y sociedad dicen a ETA que sobra, ¿como? Este mismo método: Gobierno Vasco, Ayuntamientos, Sociedad, ikastolas, barrios.
| background | N-S | FIL386-1-84-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Es hora de priorizar, los problemas están, sabemos que la justicia es a veces injusta pero de verdad ¿es ETA quien nos ayuda? | --> | Es hora, con 30 años de retraso, de separar claramente el problema del resto de los problemas. El pueblo al que dicen representar no los quiere.
| background | N-S | FIL386-1-84-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Cuando hablamos tenemos que ser conscientes de que el otro es diferente y que no estamos para convencerle: lo importante es que todos puedan opinar y decir lo que piensan realmente y se puedan escuchar todas las voces. | --> | Creo que todos tenemos que sentirnos representados políticamente. Es difícil compartir o entablar una conversación entre diferentes partes cuando falta(n) algún grupo de personas.
| background | N-S | FIL401-1-85-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
La historia indica que todo es relativo; | --> | hace unos años (por ejemplo) cierto grupo de ciudadanos se posicionaba contra el Estatuto y hoy en día lo defienden a ultranza.
| background | N-S | FIL401-1-85-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Egoera oso larriak bizitzen ari garela, eta oraindik denbora gogorrak etorriko direla.
Etorkizuna beltza ikusten dutela askok, baina beste batzuk esperantza be daukatela. | --> | ETA existitzen bada ala ez, aurrera egin behar dala, ETAk ezin duela baldintzatu gure bizitza eta herri honen etorkizuna.
| background | N-S | FIL4108-8-34-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Yo creo que es más fácil llegar a un entendimiento con el pueblo llano que en las altas esferas políticas, ya que tal y como se ha demostrado en este foro la gente más o menos está de acuerdo en los puntos que se han tratado. | --> | Destacaría que debe de haber un entendimiento político de todas las partes, basándose en el respeto mutuo para lograr el objetivo de la paz.
| background | N-S | FIL4114-8-35-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Euskaldunok anitzak gara | --> | eta denok bere ezberdintasunean osatzen dugu Euskal Herria Euskal Hiria.
| background | N-S | FIL4154-8-39-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Diálogo aceptando las demás opiniones, intentando un tira y afloja, sin imposiciones. | --> | Participación conjunta de todos en todas las instituciones.
Compromiso por todos los partidos de llevar a cabo lo acordado para conseguir la paz, en definitiva, que es lo que todos al fin deseamos.
| background | N-S | FIL4253-8-47-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Politika, politikoek egin behar dute, | --> | eta danak aldatu behar dira euren hasierako planteamenduak, hortik aurrera prozesu berri bat irekitzeko.
| background | N-S | FIL4393-8-60-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Biolentzia arazo bat da baina bai ETArena eta bai Estatuarena. | --> | Arazoa da gure gatazka ETAren biolentziara mugatzea eta ETA amaituta bakea berez etorriko dala pentsatzea gauzak sinplifikatzea da.
| background | N-S | FIL4394-8-60-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Bakea da benetako oinarria normalizazioa lortzeko eta ez helburua. | --> | Hainbat arazo atera dira kontsulta baten aurrean. Beraz kontsulta barik edo kontsultarekin gauzak ez dira konponduko ez badugu bateratzen indarrak Espainiako gobernuari eta ETAri indarkeria gelditzeko exijitzen.
| background | N-S | FIL4420-8-63-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Irtenbidea badago. Elkarrizketa da giltza. | --> | Alde guztiak euren aldetik zerbait emateko prest egon behar dute, zer edo zer galtzeko prest alegia.
Auzia erabakitzeko ardura dutenek, benetako borondatea erakutsi behar dute.
| background | N-S | FIL4566-8-77-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Hirugarren jakin behar duguna da zeintzuk diren arazo politikoak. Gure kasuan euskal nortasunaren ukamena da, ez da hobea edo gaizkiagoa baizik berezia eta propioa. | --> | Estatu espainiarrak eta frantsesak ukatu egiten dute, argi dago baina badago beste estatu bat inplikazio zuzen bat duena. Estatu hau, Estatu Vatikanoa da. Beti jokatu du Euskal nortasunaren aurka eta euskararen aurka.
Ordua da bere jarrera aldatu dezan eta ekintza politiko adierazgarri bat hartzeko. Euskal lurralde osoa hartuko duen probintzia eklesiastiko bat proklamatuko balu, hasiera barri bati emango lioke.
| background | N-S | FIL50-1-4-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
En tiempos de la Guerra civil los padres no nos transmitieron odio. | --> | Es difícil saber de donde viene el odio de algunos jóvenes, en la misma familia cada hijo tira por lados diferentes, con la misma educación.
| background | N-S | FIL505-1-94-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
La verdad absoluta no la tenemos ni los unos ni los otros. | --> | Pedir a los partidos que dejen los intereses de partido y piensen en el pueblo.
Que el pueblo de Euskal Herria decida lo que quiera ser, sin imposiciones, ni recortes, en total libertad.
| background | N-S | FIL636-2-3-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Lo contrario de la paz no es el conflicto, es bueno que haya conflictos, pero que se resuelvan con diálogo, | --> | que no se identifique conflicto solamente con problemas sin solución.
| background | N-S | FIL641-2-3-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
La paz no es un deseo, es una necesidad y para llegar a ella habrá que salir de la dinámica de ganadores y perdedores. | --> | Hay que querer la paz, no los votos y creo que los políticos se mueven por intereses electorales.
Participación importante de la ciudadanía en foros, debates etc. se ve que la ciudadanía, aunque sea heterogénea políticamente, piensa de manera muy homogénea.
La necesidad de diálogo y negociación está por encima de la violencia de cualquiera de las partes y también habrá que reconocer como violencia otras formas a parte de la de las bombas, sea dispersión, torturas, revisión de penas, ilegalizaciones, etc.
| background | N-S | FIL668-2-5-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Kontziente izan transmisio historiko bat existitzen dela, nahi edo ez, | --> | eta nik protagonista izan nahi dut eta ez gobernuak esatea zer naizen.
| background | N-S | FIL704-2-7-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Bakea ez da politiko hutsen gauza.
Bakea ez da helburua, bidea edo egoera baino. Herria herri izan dadin. Historiaren transmisioa egin ahal izan dadin. | --> | Politikoek eta erakundeek badaukate urrats batzuk eman beharrik: "Alderdien-legea" ezabatu. Hitz-egin eta gutxiengo batzuetara heldu. Herri xehearen esku-hartzea bultzatu.
| background | N-S | FIL708-2-7-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Sufrimendua kontuan izatea (bi aldetakoak) manipulaziorik gabe, baina irtenbide bat emanda. | --> | Sozializatzea eta sentsibilitatea landu herrian. Kanpaina foro bereziak landu eta herritarrekin hurbilduz.
| background | N-S | FIL713-2-8-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Biktimak ezin dira protagonista izan, presoak ere ez baina irtenbide bat eman behar zaio egoerari; ETAri ere bai. | --> | Bakearen inguruan sentsibilizazio lan handia dago egiteko: gazteekin, nerabeekin, helduekin...
Ahotsak bezalako foroak zabaltzea; horrelako ekimenak bultzatzea. "Azpeitia biolentziarik gabeko herria". Herri mailan partidu politikoak bildu eta adostasun minimoetara (iritsi).
| background | N-S | FIL716-2-8-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Bakea lortzeko asmoa eduki behar da eta, ondorioz, posizio mugigaitzak baztertu egin behar dira. | --> | Biolentzia mota guztiak desagertzea, baita hitzez egiten dana ere.
Politikoak ez diren eragileak elkartzea, malgutasunez jorratzeko bake prozesua. Eta biktimak gogoratu behar badira ere, prozesutik kanpo utzi.
| background | N-S | FIL757-2-11-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Convencimiento absoluto que ninguna aspiración política puede ser defendida por métodos violentos. | --> | Los partidos políticos deben de tener un compromiso claro de lograr primero, la total ausencia de violencia, para pasar después a tratar las legítimas aspiraciones políticas de cada cual.
La no utilización del sufrimiento de las víctimas para plantear soluciones para la paz.
La articulación de un debate social tendente al respeto de las ideas del opuesto y el resarcimiento de las víctimas.
Educar desde la escuela en el respeto y la tolerancia al diferente sea este por credo, raza, clase social o ideología.
| background | N-S | FIL80-1-6-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
El debate desde posicionamientos está muerto. | --> | Los sentimientos nos abren un nuevo camino para dialogar y conocer a las otras personas.
| background | N-S | FIL812-2-14-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
La idea entrelazada de que el proceso será lento. | --> | La necesidad de reeducar en el diálogo y en la escucha. La necesidad de construir el futuro.
| background | N-S | FIL812-2-14-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Reconocimiento de que el problema actual radica en un conflicto político, solo así la solución será también política. | --> | La palabra solidaridad en su exposición dedicada a un pueblo que debe ser solidario y respetuoso con todas las diferentes formas de pensamiento. No manipulación del dolor de las víctimas.
Demasiadas décadas de sufrimiento, incluyendo la guerra civil.
Las víctimas no deben ser condicionante de la solución.
| background | N-S | FIL813-2-15-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Entzuten ikasi eta praktikatu. " Aho bakarra eta bi belarri" topaguneak sortu esaldi hau bete dadin. | --> | Atzerriko Bake Foroa. Aldez aurretik epaituak ez diren pertsonaz osatua.
Alderdi politikoen "ezintasuna" ikusita berauen aurretik joango liratekeen gizataldeak sortu edo bultzatu. (ez dakit "ezintasuna den" edo "gogo eza")
| background | N-S | FIL851-2-19-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Konponbidea guztioi dagokigu | --> | eta dezakeguntxoa egiteko obligazioa dugu.
| background | N-S | FIL856-2-19-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Por encima de los partidos políticos estamos las personas, seamos de uno u otro partido o no seamos de ninguno, nos merecemos todo el respeto | --> | y tenemos derecho a ser escuchadas y tratadas sin suspicacia.
| background | N-S | FIL863-2-19-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Herriak egin behar duela indarra, pertsonen barrutik irten behar duela mugimendu eta konponbiderako grina.
Pasibotasuna eta jarraipenaren arteko guda honi bultzada bat eman behar zaio, indibidualismotik irten gaitezen.
Aurreiritziak aldera utziaz garbi eguneko hitz egin behar da, memoria historikoa ahaztu gabe baina horretan ez oinarrituaz. | --> | Eskaera hutsa ez da bidea, ekimena behar da.
Garaipena normaltzat hartu beharrean, bide etikoei kasu egin behar zaie.
Ezin gara presoen hurbilketan, politikarien hitzen eta demokraziaren zain egon, askatasunerako bidearen hautaketa geuk hasi behar dugu.
Aniztasunari kasu eginez jokatu.
| background | N-S | FIL921-2-24-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Biolentzia edo indarkeria alde bietatik dagoela, bata nabarmenagoa eta bestea ezkutukoa ("solapada" aipatu zuen hizlariak) izan arren. | --> | Beraz, biak utzi behar dira alde batera.
| background | N-N | FIL951-2-81-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |