Left unit | Sense | Right unit | Relation type | Relation name | Document | Tagger | Area | Notes |
No dejar la negociación y las decisiones solo en manos de partidos, | --> | dar también la voz al pueblo.
| concession | N-S | FIL1011-2-86-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
alderdi politikoen iniziatiba izan beharrean, | --> | herritarrena izan behar du.
| concession | N-S | FIL108-1-8-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Askotan pentsatzen dut lan pertsonala dela bakoitzak egin beharrekoa. Momentu egokietan, keinu batek balio handia du. | --> | Baina ez da nahikoa.
| concession | N-S | FIL108-1-8-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Beldurra: ETAren atentatuaren bat edo beste gerta daitezkeela sortzen dena. | --> | Baina badago beste beldur bat inkontzienteko gizartean instalatzen ari dana, nire iritziz, Gobernuak "kalkulatutakoa" da; Euskal Herria, Ezker Abertzalea... inguru horretan mugitzen den edozeinekin harremanak badituzu hurrengoan kontuz, zu ere izan zaitezkeela! Honen azpian diktadura baten ikuspegia dago...
| concession | N-S | FIL1266-34-31-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
y aunque esa opinión sea buena en el fondo, | --> | se puede haber perdido por las formas.
| concession | N-S | FIL1285-34-33-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Creo que el pueblo en general ha reaccionado mejor. | <-- | Los medios de comunicación se hallan en otras claves.
| concession | N-S | FIL1334-34-39-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Es insuficiente para el Lehendakari | --> | rebajar la tensión y entrar a valorar los pros y los contras de la propuesta.
| concession | N-S | FIL1334-34-39-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Hace falta solo voluntad política, | <-- | aunque entre la población existe mucha apatía y hartazgo.
| concession | N-S | FIL1393-34-44-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Yo no creo que podamos hacer mucho, al menos los ciudadanos de a pie, las dificultades son estructurales y funcionan a nivel macro; el ciudadano es una mosca en un elefante. Parece que sobrevivir en llegar a fin de mes, es hoy más importante que pensar en niveles globales.
Estamos hoy más que nunca a la retaguardia, la paz a la baja es déjenme en paz y verán cómo soy mejor ciudadano. | --> | Depende de lo que se busque.
La violencia del sistema es la que machaca al ciudadano: llegar a fin de mes, sortear los sinfines como facturas de luz, agua, teléfono, a veces llegar a fin de mes y comenzar el nuevo mes parece una lotería.
¿Que oportunidades puede ver un ciudadano en estas circunstancias?
| concession | N-S | FIL1467-34-50-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Ha habido experiencias previas de alto el fuego y encuentros tanto ETA y Gobierno español y diferentes partidos aquí (Loyola) ¿Es posible otra vez? | <-- | (aunque fallidas)
| concession | N-S | FIL1486-34-52-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
La intolerancia de determinados partidos y corrientes ideológicas para escuchar y aceptar las posiciones ajenas. Intolerancia de la que se ha derivado la Ley de Partidos, por ejemplo. La falta de voluntad de ETA y creo que de toda la izquierda abertzale por dar un paso adelante. Así como del Gobierno Central que malogró las negociaciones durante la tregua anterior. En general, no veo voluntad de ceder ni un milímetro en sus posiciones en ninguna de las dos partes.
Me da la sensación de que existe un cierto miedo o vértigo tanto en el Gobierno como en ETA por solucionar la actual situación. | <-- | Hay ciertos partidos y formaciones que abogan por el diálogo.
| concession | N-S | FIL1488-34-52-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Alderdi politikoek ez dute bide argirik erakusten.
Aurreko prozesuen eragile politikoek arinegi altxatu ziren negoziazio mahaitik eta herritarrok ez ginen gai izn negoziatzen jarraitzera behartzeko. Beharko litzateke herritarrak antolatzea jesartzera behartzeko eta negoziatzera behartzeko. | <-- | Euskal Herrian ez dauka aukera politiko guztian bideragarriak.
Mehatxuak, beldurra, Audientzia Nazionala eta errepresioa.
Politikariak urrun daude herritarren nahiengandik.
Demokrazia sozializazio txikia: Europako Giza Eskubideen Batzordea.
| concession | N-S | FIL1509-34-53-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Gaur egungo egoeran aukerez hitz egitea oso zaila egiten da. | --> | Izatekotan ere, erabakitzearen alde dauden alderdi guztiak bat egin eta aurka daudenei aurre egin beharko litzaieke Euskal Herriaren eskubideak zein diren oso argi azalduz.
| concession | N-S | FIL1547-34-57-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Oraingoz ez dut aukera handirik ikusten adostasun gutxieneko bat lortzeko bidean. | --> | Baina gure gizartea adoretzeko aukera bakarra adostasun minimo batera iristea da.
| concession | N-S | FIL1566-34-59-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Alderdiaren izenean gobernatzen egon arren, | --> | zein puntura arte dago gizabanakoa alderdiaren menpe?
| concession | N-S | FIL1575-34-60-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Aukera gutxi. | --> | Baina baliabide tresnak, jakinduriak ( Elkarri, Lokarri...) eta erakundeak eskura izatea, herriaren borondatea erakusteko baliagarri diren zentzuan.
| concession | N-S | FIL1576-34-60-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Errepresioa ez da bidea, | --> | baina bonbak jartzea bez.
| concession | N-S | FIL1578-3-60-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
ETAren borroka armatuak ez du bakea ekarriko. | --> | Ostera, ETAri eta berau osatzen duten gizon emakumeei ez zaie ezelango bermerik ematen borroka armatua utzi eta bide politikoetatik soilik euren helburu politikoak lortzeko. Adibide garbiena alderdi politiko eta eragile sozialen legez kanporatze eta kartzelatzeak dira.
| concession | N-S | FIL1597-34-63-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
todos nos quejamos | --> | pero no hay verdadera intención por cambiar las cosas.
| concession | N-S | FIL1664-34-69-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
y hay voluntad general por acabar | <-- | aunque solo sea de boca y no con actos.
| concession | N-S | FIL1664-34-69-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Bakea eraikitzeko guztion eskubideak bermatzeko elkarrizketa behar da. | <-- | Bakea ez da ETA desagertzea bakarrik.
| concession | N-S | FIL1713-34-73-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Alde batekoei monolitoak ipini eta barkamena eskatzea ondo dago, | --> | baina beste aldekoak ahaztuz gero nola lortu bi aldeak elkarrengana hurreratzea?
| concession | N-S | FIL1713-34-73-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Horretarako, politikariek ahalegin berezia egin beharko duten arren, | --> | herritarrok ere eguneroko bizitzan pausoak eman beharko ditugu.
| concession | N-S | FIL1715-34-73-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Eurek egindako ekintza asko | <-- | nahiz eta errebindikazio modura egin,
| concession | N-S | FIL1717-34-73-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Pentsatu barik "sentitu" egiten dena. | --> | Ez dakigu oso ondo zergatik baina modu konkretu batean pentsatzen dugu. Normalean (familia) edo testuinguru sozial batek markatzen du.
| concession | N-S | FIL1725-34-75-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Ez dakigu oso ondo zergatik | --> | baina modu konkretu batean pentsatzen dugu.
| concession | N-S | FIL1725-34-75-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
ETA oztopoa da. Soberan dago. | --> | Baina ez da aitzakia gisa erabili behar. Aurrera egin behar da.
| concession | N-S | FIL1751-34-77-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
no se puede excluir a ningún ciudadano por su ideología, | <-- | aunque sea de la extrema derecha.
| concession | N-S | FIL183-1-13-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Significa que permanezcamos en paz con nosotros mismos, con lo que somos y lo que queremos ser con nuestro proyecto de vida. | <-- | a pesar de estar en una situación difícil
| concession | N-S | FIL189-1-13-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Además creo que será importante definir que es paz, | --> | pero una definición consensuada.
| concession | N-S | FIL196-1-14-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Bakerako bidean, abiapuntua ez da inoiz %100ean ziurra. Beti egongo da zalantza, ziurgabetasun puntu bat. Une egokia al da hau? Ematen ari garen urratsak egokienak dira? | --> | Apustu egin behar dugu.
| concession | N-S | FIL205-1-14-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
La definición de la consulta: independencia o soberanía total pero en el estado actual.
Nos puede llevar a un callejón sin salida.
ETA puede utilizar una situación de imposibilidad de llevarla a cabo para legitimar la violencia.
Totalmente de acuerdo.
Desbloquear la situación al conocerse la opinión del pueblo de una vez por todas.
Una consulta que por fin de la voz al pueblo, en lugar de jugar a intereses políticos.
Un resultado positivo de la consulta ayudaría a deslegitimar más si cabe la violencia de ETA. | <-- | Disposición de todos los agentes implicados a aceptar la decisión.
¿Será posible llevarla a cabo? Parece que desde el poder se va a bloquear cualquier tipo de consulta.
| concession | N-S | FIL2389-567-31-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
El mayor problema lo veo en los medios de comunicación que pueden cambiar el sentido de voto de la población. Se puede crear miedo en la gente más sensible como puede ser en la población jubilada, la inmigración, etc.
Que España haga caso omiso de lo que piense el País, amparándose en su Constitución o en cualquier artimaña legal.
Daría un sello de legitimidad y valor democrático a lo que saliera de las urnas. Sería incontestable el resultado.
El resultado de cualquier consulta democrática debe ser sagrado. | <-- | La gente es muy manipulable y siento cierto miedo a que cierta gente no vote según sus ideas y conciencia.
| concession | N-S | FIL2445-567-37-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Udalek eta beste erakundeek, jadanik arlo honetan lanean diharduten talde edo esperientziak sustatzea laguntzak emanez, ez desagerraraziz edo eta beste talde batzugatik ordezkatuz. | <-- | Hau guztia, halere zilegitasun osoz sor daitezkeen beste talde batzuen aurka egin gabe.
| concession | N-S | FIL246-1-19-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Era berean baketze eta normalizazioa posible denaren konbentzimenduan heztea eta ideia hau sozializatzea, | <-- | nahiz eta bidea luzea eta zaila izango dela jakin.
| concession | N-S | FIL246-1-19-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
A mi me gustaría que me preguntaran | --> | pero si sirviera para algo, que fuera vinculante.
| concession | N-S | FIL2467-567-39-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Ibarretxeren plana, ez dut sakonki ezagutzen, | --> | baina kontsulta egitearena oso ona izan daiteke, herritarren nahia edo eskarietara jokatzeko erabiliko balu.
| concession | N-S | FIL2469-567-39-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Que se conozca la intencionalidad de la población. | <-- | aunque sea de manera reducida
| concession | N-S | FIL2480-567-41-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
El PNV ha situado la consulta en el centro de su discurso político, | --> | pero la ciudadanía no sabe que se va a preguntar:
| concession | N-S | FIL2517-567-44-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
La sociedad vasca está a favor de un autogobierno, cultura popular vasca, lengua | <-- | y no debería ser un conflicto social que cada individuo se sintiese vasco, español o europeo.
| concession | N-S | FIL2517-567-44-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
¿Cuál será la pregunta?
¿Queremos la paz?
Pues adelante. | --> | Pero no confundir al pueblo en éste queremos la paz con otras cuestiones más o menos solapadas.
| concession | N-S | FIL2524-567-44-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Yo creo sinceramente que el Lehendakari se ha metido en un bonito callejón sin salida y que luego vende la moto como represión, | <-- | pero esto es así, o ¿es un motivo para tapar una torpeza?
| concession | N-S | FIL2579-567-48-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Si la consulta se realizara como toma de contacto, como una pregunta dentro de las elecciones municipales, si podría hacerme una idea de qué posibles resultados a favor o en contra podría obtener. | --> | El hartazgo de la ciudadanía es tan generalizado, que la abstención o el voto de castigo solo pueden crecer y por otra parte, las opiniones más enconadas y más radicales asentarse en el otro lado.
| concession | N-S | FIL2579-567-48-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Es decir, un resultado del 51% es legal | --> | pero, ¿es legítimo?
| concession | N-S | FIL2609-567-51-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
No las veo claras, | --> | creo que debería o podría ser la base para una solución.
| concession | N-S | FIL2614-567-52-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Supondrá un riesgo para algunos partidos si el resultado desbarata los fundamentos de su estrategia política, | --> | pero no puede haber nada peligroso en preguntar a los ciudadanos.
| concession | N-S | FIL2614-567-52-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
En realidad no veo ningún riesgo real. Consultar al pueblo, a la ciudadanía es el fundamento de la democracia, de manera que conocer su opinión acerca de una situación no puede conllevar riesgos.
Supondrá un riesgo para algunos partidos si el resultado desbarata los fundamentos de su estrategia política, pero no puede haber nada peligroso en preguntar a los ciudadanos.
No las veo claras, creo que debería o podría ser la base para una solución. | <-- | Tengo dudas sobre si efectivamente se va a poder realizar o el Gobierno Central la rechazar sin más como el Plan Ibarretxe.
También dudo sobre si el resultado podrá tener un valor efectivo, si realmente va a servir para algo.
Y me preocupa que se utilice el resultado como arma política con fines partidistas al margen del bien común de la sociedad.
| concession | N-S | FIL2614-567-52-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Generar un clima de participación elevada en el proceso y elaboración de una consulta es muy complicado en los 6 meses restantes.
Que algún partido del tripartito provoque que el proyecto se venga abajo.
No concreción a su debido tiempo de que es y para que sirve.
Que todos los proyectos puedan llevarse a cabo si una mayoría ciudadana está dispuesta a respaldarlo.
Consulta como derecho cívico y concreto.
Las elecciones son una oferta plural multisectorial, la consulta un ámbito concreto de decisión. | <-- | 2001 y 2005 fuimos a unas elecciones con la autodeterminación y la consulta como promesas electorales, dudo que la sociedad vasca nos siga si vamos a 2009 sin cambios.
Valentía o no a la hora de afrontar riesgos y la capacidad para asumir consecuencias.
| concession | N-S | FIL2615-567-52-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Se debe preguntar a la sociedad, | --> | pero depende de algunas cosas.
| concession | N-S | FIL2620-567-52-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Se debe utilizar para el desbloqueo del conflicto político, | --> | pero una vez que se haya llegado a un acuerdo entre los partidos.
| concession | N-S | FIL2620-567-52-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
De acuerdo sí, | --> | pero teniendo en cuenta lo que votó la ciudadanía mucho me temo que no satisfaga a nadie.
| concession | N-S | FIL2627-567-52-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
De acuerdo sí, pero teniendo en cuenta lo que votó la ciudadanía mucho me temo que no satisfaga a nadie.
Yo minimizaría los riesgos siempre que la pregunta etc.
Riesgo, partidos políticos ante el resultado, pondría patas arriba estrategias.
Consensuar preguntas que creo que no va a servir saber donde estamos.
Importante la consulta y sería un canal y un referente más para internacionalizar del conflicto.
Creo que es importante que se sepa lo que opina la ciudadanía y se puede elevar a otras instancias a fin de conseguir el objetivo deseado. | <-- | Creo que una vez más y si no sale como quiere el mundo radical/Español, pues no conseguiremos nada.
Consensuar la pregunta. Dudas sobre la realización y resultados.
| concession | N-S | FIL2627-567-52-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Para el que va de frente y sin trampas, ninguno (ningún riesgo), salvo que salga distinto a lo que ellos quieran. Para el que ve cosas raras pues me imagino que los tendrán (riesgos) políticamente y creo que será que la sociedad les diga algo distinto de lo que ellos están proponiendo. Pero creo que esto también puede ocurrir a los primeros.
Para mi el trasfondo es muy político. Según Madrid, en Euskadi se quieren demasiadas novedades, que si vemos el Estatuto aprobado no nos han concedido ni las van a conceder y esta consulta se les va de las manos.
Creo que será una orientación clara y la pregunta también. Potenciará la fuerza de los partidos políticos y los foros al margen de ETA. Siempre será un chantaje decir que con ETA no se puede hacer política, considero que a mayor participación de ETA tendría que haber más política de todos. Que vean los que quieren ver la diferencia entre terrorismo y política. | <-- | De cara al gobierno de la nación, bastantes dudas, sobretodo habiendo oído ayer a Zapatero. Según ellos no quieren veleidades y eso en democracia, que dicen que todo es defendible sin violencia.
| concession | N-S | FIL2634-567-53-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Para el que ve cosas raras pues me imagino que los tendrán (riesgos) políticamente y creo que será que la sociedad les diga algo distinto de lo que ellos están proponiendo. | <-- | Pero creo que esto también puede ocurrir a los primeros.
| concession | N-S | FIL2634-567-53-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Ez dut arriskurik ikusten. Ibarretxeren planteamenduaren arabera, ez da proiektu zehatz baten inguruan galdetuko, proiektuez eztabaidatzeko mahai bat eratu dadin horren alde gauden ala ez konpromiso demokratikoa. Biolentziaren gaia elkarrizketaren bidez konpontzearen alde gauden.
Demokraziaren ideian sakontzea da. Herritarrei kontsultatutako erabakiek soziologikoki zilegitasun handiagoa dute. Politikoei muga batzuk ezartzea lor dezake. Norabide bat markatu. Atzo posible zena, gaur zergatik ez da. Egoera desblokeatzeko balio lezake. | <-- | Alderdi politikoei interesatzen zaien benetan herritarroi hitza ematea Zergatik batzuek ez dute nahi kontsulta egitea? Kontsultaren bidez bide berriak zabaltzen dira eta gaur egun dagoen tentsioa baretu. Normaltasun demokratikoa ekarri behar luke Alderdiek nahi dute dena lotuta edukitzea hurrengo pausoa eman baino lehen eta hori ez dut uste demokraziarekin ondo lotzen denik, batez ere, haiek proposamen egokirik bideratzeko ez diren bitartean. Herritarrak ez daki zer galdetuko zaion.
| concession | N-S | FIL2635-567-53-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Será buena, | <-- | aunque saquemos pocos ya se sacará la próxima mas.
| concession | N-S | FIL2638-567-53-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Que si no hemos llegado a un acuerdo con los demás partidos la consulta nos la prohiban.
La judicial: aunque es una consulta firmada y avalada por el Gobierno Vasco en pleno, al llamarse Plan Ibarretxe le metan en la cárcel o le inhabiliten.
La sociedad esta inmóvil. Confrontación política, en contra de la consulta.
Creo que es buena, pero no solo esta, deberíamos hacer muchas, esta es la primera y es la que mas va a costar asumir no solo a los políticos, sino a la sociedad.
Será buena, aunque saquemos pocos ya se sacará la próxima mas. Sería la sociedad la que tiene la fuerza.
La sociedad dueña, ni ETA ni los políticos. Respuesta democrática. | <-- | La sociedad esta indecisa ya que no conoce la pregunta. Debería ser una pregunta clara y concisa.
Partidos constitucionalistas llaman trasnochada a la consulta.
| concession | N-S | FIL2638-567-53-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
pero no solo esta, | --> | deberíamos hacer muchas,
| concession | N-S | FIL2638-567-53-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Herritarrak beti izan behar lirateke kontsultatuak. | <-- | Elkarrekin haserretzeko arriskua dago ere.
| concession | N-S | FIL2668-567-57-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Estatuaren presioaren aurrean kontsulta bertan behera gelditzen bada lehendakariak ez du beste aukerarik izango.
Kontsulta porrot batean bukatzen bada, herriak erabakietan parte hartzeko eskumenari luzez agur esan beharko dio zeren indar zentralistek ez dute aukera galduko kontsulta demonizatzeko.
Aukera bakarra da. Aurrera egin ondorio guztiekin.
Herriaren hitza zinez oinarri hartu eta sakondu herriaren parte hartzea ahalbidetzen demokratizazio prozesu dinamiko batean murgilduz. | <-- | Benetan herrien borondatean eta bere erabakien errespetuan sinisten dugulako. Edo eta ataka gotortu batetik indar zentralistak mugiarazteko.
Zergatik ez zuen zehaztu testua? Maniobratzeko tartea ez galtzearren. Tratuetan aritzeko beste behin ere?
| concession | N-S | FIL2670-567-57-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Aurrez adostu gabeko galdeketa batek alderdi estatalen indartzea ekar dezake.
Beste arriskua, edo nahi bada kezka, oso negatiboa izango litzakeena, ez dela aurrera aterako jakinaren gainean, behar bezala adostu gabe galdeketa mahai gainean jartzea izango litzateke, gero hori argudiatuz PSOEren besoetara erortzeko.
Horretarako ezinbestekoa da autodeterminazioaren alde dauden kolektibo guztien arteko adostasuna bilatzea.
Galdera/k nola formulatu aurrez adostu beharko litzateke Euskal Herriko alderdi, sindikatu eta kulturgintzan dabiltzan kolektibo abertzale guztien artean akordioak bilatuz, boto emaileen %50 gainditu ahal izateko helburuarekin. | <-- | Euskal Herriko beste probintziak batzeko mekanismoak aurkitu gabe Euskadin bakarrik kontsulta bat egiteak arazoa ez lukeela konponduko iruditzen zait.
| concession | N-S | FIL2673-567-57-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Aurrekoaren ildotik, gaurko kontsulta hau positibotzat jotzen dut | --> | baina iruditzen zait bat-batean benetan pentsatzen duzuna adieraztea zaila dela
| concession | N-S | FIL2683-567-59-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
baina ez gauza konkretu honena bakarrik, | --> | beste hainbat gauzarena ere egitea komenigarria dela deritzot.
| concession | N-S | FIL2683-567-59-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Kontsultak egitearen arriskuetariko bat, pertsona asko politikarekin nazkatuta egotean, ez jakitea oso ondo egoera politikoa zehazki nola dagoen izango litzateke. Alde horretatik aurrez oso ondo esplikatu beharko litzateke erantzuna ere zentzuzkoa izateko.
Aurrekoaren ildotik, gaurko kontsulta hau positibotzat jotzen dut baina iruditzen zait bat-batean benetan pentsatzen duzuna adieraztea zaila dela eta ez legoke gaizki zerbait prestatua ekartzea.
Ados nago kontsultak egitearekin, baina ez gauza konkretu honena bakarrik, beste hainbat gauzarena ere egitea komenigarria dela deritzot. Garrantzitsua da benetan herriak zer pentsatzen duen jakitea. | <-- | Duden artean bakarra agian, baina oso garrantzitsua, hau da: ea benetan kontuan hartuko den, bestela alferrikako lanean baikabiltza.
| concession | N-S | FIL2683-567-59-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Kontsulta aukera bera deslegitimatzea. Kontsulta egin edo ez, alderdi batzuen interesen menpe geratu eta aurrez jada horren balioa bera zalantzan jartzea.
Emaitzen balioa mugatzea. Norberaren interesera "irakurri" eta erabili.
Euskal Herriak zer nahi duen erabakitzeko ahalmena Estatuaren interesen menpeko bihurtu.
Hori da benetako demokrazia ariketa. Ez lau urtean behin botoa eman eta alderdiek beraiek pentsatu hortik aurrera guztia libre dela.
Gizarteak berak duen garrantzia eta boterearen jakitun eta jabe egingo da. Iritzia emateak balio duela ikasiko du. | <-- | Galdera beraren planteamendua. Zer eta nola galdetu eta zer eta nola ulertzen den.
Kontsulta nori egiten zaion. Euskal Autonomi Erkidegoko biztanleei bakarrik, Hego Euskal Herrira mugatu, Estatura zabaldu?
Kontsultaren emaitzak benetan kontua hartuko diren (mugak edo muga ezak aurrez ondo zehaztu).
| concession | N-S | FIL2684-567-59-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Kontsultaren aurka daudenak berriro aprobetxatuko dute eta ondo be ondo zabalduko dute "krispatzaileak" kontsultaren aldekoak direla.
Beraz eurena defendatzeko be "kontsulta" nahi dute.
Kontsulta segun eta zelakoa dan:
Bakoitzak bere espazioa ezagutzeko balioko du.
Bide berriak irekiko ditu, norantz ez dakit. | <-- | Hala eta guztiz: edonola izan kontsulta (ulertzen da) herritarrei kontsultatzea eskubide demokratiko bat da.
| concession | N-S | FIL2703-56-60-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Emaitzen eta ondorioen manipulazioa eta erabilera ez egokia.
Ondoriorik ez ikustea, eta jendea gogaitzea, hurrengotan parte-hartzeko gogoa kenduz.
Emaitzak ez onartzea eta emaitzak onartzen ez dutenen jarrera posibleak.
Danak.
Gizartea neurtzeko tresna oso baliagarria da, gizartearen iritziak, beharrizanak, e.a. ezagutzeko. | <-- | Nork definitzen ditu kontsultak?
Zelan ziurtatuko da danen parte-hartzea?
Danak hatuko dute parte?
Herritarrek esandakoa kontutan edukiko da?
Errespetatuko dute ados ez daudenak be?
| concession | N-S | FIL2705-567-60-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Kontsultak konpondu nahi duena ez konpontzea.
Egin beharreko galderaren inguruan kontsentsu eza: aurrelana garrantzitsua.
Ibarretxeren kontsultarekin, Nafarrak eta ipar EHkoak kanpoan geratzen dira.
Edozein kontsultatan:
Herritarrei berba ematea.
Politika herritarrengana zabaltzea eta etorkizunaz erabakitzea eta parte hartzeari atea zabaltzea.
Denoi eragiten dizkiguten arazoen gainean kontsultak egiteko ohitura osasuntsu eta demokrazia sustatzeko balio du.
Etsipen sentimenduari aurre egitea. | <-- | Kontsultaren emaitza errespetatuko da? (Ibarretxeren kontsultaren inguruan).
Kontsulta egingo da?
Proposatu duen alderdiko denak be ez dagoz ados, edo hala esan dute hedabideetan
| concession | N-S | FIL2706-567-60-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Poder realizar una consulta sin el apoyo del Estado, ya que se requiere un 60% para que lo apruebe el parlamento.
Dado que la sociedad ha mostrado su preocupación por el proceso, podrían surgir ganas en la sociedad de querer expresarse personalmente.
Si se pregunta algo directo, puede generar. | <-- | Sin embargo, si la pregunta es algo que deja dudas en la sociedad, va a incluso estancar aún más la situación, ya que no se conseguiría nada con la consulta.
Dudas sobre la posición que tomara cada ciudadano, si se desmarcaría de su ideología dependiendo de la pregunta.
| concession | N-S | FIL2742-567-64-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Consultar a la ciudadanía siempre es bueno y necesario. Es al fin y al cabo la esencia misma de la democracia.
Se debería hacer siempre que se fueran a tomar decisiones importantes y de calado. | <-- | Con respecto a la consulta que parece ser que se plantea de aquí a unos meses no sabemos cuál va a ser el contenido de la misma, es decir, que se va a preguntar, cómo y a quién o para que.
Esas consultas van a se vinculantes ¿o no? ¿que se va hacer en caso de aceptación?
| concession | N-S | FIL2749-567-65-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Kontsultaren nondik norakoak definitzea zaila da, iritzi ezberdinak ados jartzea zaila izango delako.
Prozesua luzatuko litzateke eta konpromisoa mantentzea zaila izango litzateke. Emaitzak ez lortzeak "nekatu" egiten du.
Epe luzea duten proiektuak kanpo faktoreengatik errez kutsatzen dira.
Bakearen eta normalizazioaren helburua lortzeko ahalik eta jende gehienaren parte-hartzea positiboa da (sentsibilitate guztiak jasotzean onarpen maila altua lortzen delako).
Proiektuaren protagonismoa gizarteari emango zaiolako.
Gehiengoaren artean lortutako adostasuna errez eta berehala aplikatzen da. | <-- | Kontzientzia osoz erantzutea zaila da eta ez dakit pertsona guztiak horrelako hausnarketa eta ariketa egiteko prest gauden.
Ez daukat bat ere argi geure buruaz "bakean" gauden eta beraz, besteei bakea "eskaintzeko"prest gauden.
| concession | N-S | FIL2761-567-66-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Nik nahi dut | --> | baina justiziak eta legeak ez dit uzten?
| concession | N-S | FIL2764-567-66-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Presoak Euskal Herrira onartu, | <-- | baina heriotzak dauzkatenak horiek beren zigorrak bete behar dituzte barruan.
| concession | N-S | FIL278-1-21-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Siempre es bueno que la ciudadanía hable. Esta palabra nadie la puede negar. | <-- | El problema es que también lo hacen los violentos.
| concession | N-S | FIL2786-567-68-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
hauek bakea lortzeko erabakiak hartzen joango ziren | --> | baina batez ere foroaren eta bere alderdian muturreko ideiak dituztenen arteko bitartekari izango ziren.
| concession | N-S | FIL280-1-21-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Alderdi politikoek nahi ez dituzten erantzunak jaso ditzakete behin herritarrak galdetuta.
Beste aldetik, zer galdetzen ere garrantzitsua da eta hori argi azaldu beharko litzateke aurretiaz.
Alderdi politikoen iritziak eta egiteko moduak indartzeko egitea, hau da, xede nagusia ez izatea gatazkaren konponbidea.
Parte hartzen ez duten alderdi politiko eta herritarrak nola bildu gatazkaren konponbidearen bilaketan? Onartzen ez duenak galdeketan parte hartzea nola batu proiektu bateratuan?
Iritzi desberdinak plazaratzeko aukera. Herritarren iritzi eta bizipena ezagutzera eman daiteke eta arazoaren ikuspegi desberdinak agertzeko aukera eskaini dezake.
Hortik, bakearen bidean hurrengo urratsak zeintzuk izan daitezkeen diseinatu daiteke. | <-- | Zalantzarik handiena kontsultaren izaera eta horren erabilera izan daiteke. Baita zein unetan egiten den ere.
Hori guztia kontuan hartu ezik banaketa handiagoa eragin baitaiteke. Jaramon egingo zaion herritarren nahiari? Konponbiderako lagungarri izango da?
| concession | N-S | FIL2841-567-73-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Kontsulta egin bai, | --> | baina hau prozesuaren zati bat baino besterik ez da.
| concession | N-S | FIL2851-567-75-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Politikoentzat (eta ETA eta Estatu) "nahiko" arriskutsua izan daiteke. (zer/nor defenditzen dute?).
Fikzio bat izatea (kontsultan irtendakoa ez errespetatzea) Ad. OTAN.
Kontsulta egin bai, baina hau prozesuaren zati bat baino besterik ez da. Errazena.
Eta gero?
Bizitza sozialaren beste ikuspegi bat planteatu daiteke.
Herritarren ahotsa entzuteko aukera "alderdiak" ez badira erditik sartzen.
Etorkizuneko egoera "errealagoetarako" eskarmentua hartzeko aukera.
Beste maila batzuetan (Herriko Udaletxean, ad.) erabiltzeko formula eredua bihurtzea. | <-- | Alderdi batzuen boterea handitzea.
Zerbait egin/egiten dugunaren itxura izatea eta gero egoera berdin jarraitu arren, gure kontzientzia trankiltzea.
Ez al da izango kontsulta alderdien boterea handitzeko?
Ez da izango Kontsulta (gaur egungo diseinua) herritarren arteko zatiketa bultzatuko duena?
| concession | N-S | FIL2851-567-75-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Entiendo que la ciudadanía debe de ser consultada siempre y cuando crea conveniente. Se está confundiendo a la ciudadanía, se está utilizando para atemorizar a la ciudadanía.
Que los individuos se cansen de tanta manipulación que rodea esta cuestión y finalmente consideren que el conflicto no es suyo.
Que la sociedad sepa que la democracia es un sistema basado en la soberana popular. El poder es nuestro y lo traducimos vía colectivo: Que no nos dejemos ningunear por los políticos. | <-- | Entiendo que la pregunta no es si debe de ser consultada para desbloquear la situación, sino si el hecho de consultar o no vaya a desbloquear esta situación de impasse.
Considero que hay que seguir haciendo más prácticas de diálogo hasta tener una base social convencida para lograr un objetivo común, sea el que sea.
| concession | N-S | FIL2888-567-79-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Elkarrizketa Espainiako gobernu, Euskal gobernua eta talde armatuaren artean. | --> | Baina herriaren hitza daraman gobernu batez hitz egiten ari naiz, eta ez kanpoko faktore edo interesei jarraika dabilen bati buruz.
| concession | N-S | FIL311-1-24-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Utopia izan arren, | --> | Demokrazia bultzatzea.
| concession | N-S | FIL311-1-24-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Ez dakit horrek zerbait konponduko duen, | --> | baina garrantzizkoa da arazoa jasaten duen subjektua kontsultatzea.
| concession | N-S | FIL3265-67-60-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Ez dakit horrek zerbait konponduko duen, baina garrantzizkoa da arazoa jasaten duen subjektua kontsultatzea.
Kontsultak oso baliagarriak dira, nire ustez, etorkizuneko politika egiteko tresna nagusia. Kontsultak ez dira amaitu behar "behin betikotzat" hartzen den erreferendum gisako batekin. Jarraipena izan behar dute kontsultek.
Herritarren soberania egokien gauzatzen laguntzen duen tresna da kontsulta. | <-- | Beste kontu bat da kontsultaren forma eta edukia, eta nori galdatzen zaion ( zein adinekoei, zein lurraldekoei, e.a. ).
Beste kontu bat da kontsultaren emaitzak zein eragin izan behar lukeen erabakiak hartu behar dituzten horiengan.
Denok dakigu zein ondorio ateratzen duten alderdiek hauteskundeetako emaitzekin.
Beti ere, emaitza nolabait manipula ezina izan dadin unibokoa izan behar luke
| concession | N-S | FIL3265-67-60-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Hauteskundeetan ere herritarrak kontsultatzen dira, eta hor be geure pentsaera eta ideologia azaltzen dugu, gutxi gora behera gizarteak zer pentsatzen duen jakiteko. | --> | Horrela ere, ez da egiten kasu handirik.
| concession | N-S | FIL3267-67-60-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Herritarrak kontsultatuak izan behar dira beti. Hori beti izango da ona, alde batetik demokrazia hori dalako, eta bestetik oso lagungarri izan ahal dalako. | <-- | Jakin egin behar da zein edo zeintzuk izango diren galdera edo galderak.
Hauteskundeetan ere herritarrak kontsultatzen dira, eta hor be geure pentsaera eta ideologia azaltzen dugu, gutxi gora behera gizarteak zer pentsatzen duen jakiteko.
Horrela ere, ez da egiten kasu handirik.
Azkenez, onartu egin behar dira erantzunak, emaitzak eta ondorioak, hortik aurrera lanean hasteko berriro.
| concession | N-S | FIL3267-67-60-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Horretarako aukerak egon behar dira, hau da, legez kanporatzerik ez | <-- | nahiz eta gustukoa ez izan pentsatzen dutena.
| concession | N-S | FIL378-1-84-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Gauzak arin eginda askotan txarto egiten dira, | <-- | baina horrenbeste?
| concession | N-S | FIL378-1-84-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Ordura arte, gobernua eta ETAren arteko negoziazioari BAI, | --> | baina normalizazio politikoa garrantzitsuagoa da!
| concession | N-S | FIL378-1-84-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
pues en temas tan importantes como es la pacificación cada uno defiende su ideología sin darse ni cuenta de que aquí hay un pueblo que gobernar y defender | <-- | aunque el coste político sea alto y no al revés.
| concession | N-S | FIL379-1-84-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Si es con un alto el fuego, mejor que mejor, | --> | pero creo que no debería ser ese un obstáculo insalvable.
| concession | N-S | FIL385-1-84-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
excusas o justificaciones a su existencia, ese si pero etc. es que ellos también, es que el alejamiento de presos, es que la ley de partidos, es que la consulta... | --> | pero resulta que nadie esta a favor cuando hablas individualmente.
| concession | N-S | FIL386-1-84-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
los problemas están, sabemos que la justicia es a veces injusta | --> | pero de verdad ¿es ETA quien nos ayuda?
| concession | N-S | FIL386-1-84-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Kanpotik datorren integrazioa bultzatuz | --> | baina gure identitatea mantenduz.
| concession | N-S | FIL404-1-86-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
En todo el mundo, los partidos son grandes maquinarias de poder y de interés por el dinero | --> | pero se ha interiorizado que se necesita el diálogo y el pueblo para la solución:
| concession | N-S | FIL4066-8-30-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
se demuestra que la sociedad ya habla, decide cosas, | <-- | sin embargo también existan dudas hasta que punto el resultado de la consulta que plantea el Lehendakari puede aclarar o resolver algo.
| concession | N-S | FIL4079-8-31-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
En cuanto a la consulta a la ciudadanía (participante), los políticos son elegidos, | --> | pero no saben la voluntad general del pueblo
| concession | N-S | FIL4100-8-33-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Etorkizuna beltza ikusten dutela askok, | --> | baina beste batzuk esperantza be daukatela.
| concession | N-S | FIL4108-8-34-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Creo que hay que avanzar hacia la paz | --> | pero también hacia todo lo demás.
| concession | N-S | FIL4113-8-35-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
La paz no es el único problema, | <-- | aunque si se consigue,
| concession | N-S | FIL4113-8-35-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Arrasatekoari garrantzi handia eman zaio, garrantzizkoa da, | --> | baina badirudi horrek dana estaltzen duela.
| concession | N-S | FIL4157-8-39-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Se ha hablado de pluralidad | --> | y me ha parecido que falta gente de la Izquierda Abertzale.
| concession | N-S | FIL4226-8-45-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Galdeketa bai. | --> | Baina zer galdetu ez dago argi.
| concession | N-S | FIL4264-8-48-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Nahiz eta egoera gaur egun etsipenezkoa izan, | --> | oso interesgarria iruditu zait entzutea, orokorrean, partaide guztiek atsekabean ere bai aukerak ikustea:
| concession | N-S | FIL4321-8-53-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Nahiz eta kontsulta aldekoa izan, | --> | interesgarria iruditu zait momentu honetan horren aldekoa ez direnen iritzia entzutea.
| concession | N-S | FIL4321-8-53-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Ez nago printzipioz ados, | --> | baina kontuan hartu beharreko iritzia da.
| concession | N-S | FIL4321-8-53-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Kontsulta egin edo ez bost axola. | --> | Hauteskundetan agertzen dira herriaren nahiak eta lehentasunak.
| concession | N-S | FIL4359-8-57-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Bestearen lekuan jartzen ikasi behar dugu, | <-- | edo gutxienik horretan ahalegindu.
| concession | N-S | FIL4373-8-59-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Nire ustez, denbora pasatzen uztea arazoa "enkistatzeko", gaiztotzeko, faktorea da eta alde horretatik premiazkoa ikusten dut arazoari lehenbailehen aurre egitea. | <-- | Baina "momentua" ere egokia izan behar du. Egoera nahasiko garaiak, berez, prozesua abiarazteko zailtasunak sortzen baititu.
| concession | N-S | FIL4373-8-59-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Oso polita izan da dena, | --> | baina 2. galderaren erantzunean [kontsultari dagokion galderan] aipatu dudan tranpa horietako bat besterik ez dela uste dut.
| concession | N-S | FIL4384-8-59-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Kontsulta egiteko mila era daude, | --> | baina ondo zehaztu behar dira galderak, zelan, non, nortzuk egin behar duten eta nori zuzendu behar zaion.
| concession | N-S | FIL4393-8-60-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Biolentzia arazo bat da | --> | baina bai ETArena eta bai Estatuarena.
| concession | N-S | FIL4394-8-60-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Gizarte anitza dela ulertu eta ahots guztietarako eta kolore guztietarako lekua izatea EHan, | <-- | baita euskaldun guztiontzat be.
| concession | N-S | FIL4395-8-60-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
El problema no es el conflicto, | --> | sino la gestión del conflicto mientras no se resuelve el conflicto.
| concession | N-S | FIL4415-8-63-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
La consulta debería ser vinculante. | <-- | El hecho de que se haga sin consenso puede traer más crispación.
| concession | N-S | FIL4431-8-64-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Amor: es una palabra trillada porque parece que suena hasta cursi. | --> | Pero si somos capaces de ver en el otro a un hermano podremos coincidir o no con él, pero no seremos deslimiteros en nuestro actuar.
| concession | N-S | FIL446-1-89-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Diálogo: significa hablar y escuchar. | --> | Pero escuchar con el corazón abierto, porque siempre podemos aprender algo y dar algo. Hay que saber decir nuestra verdad tranquila, pausadamente, porque a veces no es tanto qué se dice sino cómo se dice. Tranquilidad al expresar las ideas.
| concession | N-S | FIL446-1-89-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
cada uno tiene un modo de pensar, | --> | pero debe comprender que no hay que imponer sino trabajar positivamente en lo que se quiere alcanzar.
| concession | N-S | FIL446-1-89-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Estatu espainiarrak eta frantsesak ukatu egiten dute, | --> | argi dago baina badago beste estatu bat inplikazio zuzen bat duena.
| concession | N-S | FIL50-1-4-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
es bueno que haya conflictos, | --> | pero que se resuelvan con diálogo,
| concession | N-S | FIL641-2-3-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
se ve que la ciudadanía, piensa de manera muy homogénea. | <-- | aunque sea heterogénea políticamente,
| concession | N-S | FIL668-2-5-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
si bien hay un cierto miedo en la sociedad, | --> | no es cierto que nos quedemos quietos.
| concession | N-S | FIL683-2-6-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Sufrimendua kontuan izatea (bi aldetakoak) manipulaziorik gabe, | --> | baina irtenbide bat emanda.
| concession | N-S | FIL713-2-8-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Biktimak ezin dira protagonista izan, presoak ere ez | --> | baina irtenbide bat eman behar zaio egoerari;
| concession | N-S | FIL716-2-8-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Eta biktimak gogoratu behar badira ere, | --> | prozesutik kanpo utzi.
| concession | N-S | FIL757-2-11-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
La necesidad de muchas exposiciones de recordar la historia | <-- | pero de ver todas las diferentes verdades las historias,
| concession | N-S | FIL812-2-14-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
y (b) El desaparecer la ley de partidos es interesante | --> | pero todo el mundo hoy puede legalizarse cediendo.
| concession | N-S | FIL815-2-15-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
memoria historikoa ahaztu gabe | --> | baina horretan ez oinarrituaz.
| concession | N-S | FIL921-2-24-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Trabajar en las escuelas/niños | <-- | (aunque es una utopía),
| concession | N-S | FIL932-2-81-CAS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Panorama oso beltz dagoela, eta gure artekoa ezinezkoa bada ere, | --> | umeak ondo heztea arlo horretan, balore batzuk edo "etikan hezkuntza" eskaintzea, bihar etzi beste gogo batekin ekin diezaioten arazoari, burua "garbi eta elkarren arteko gorrotorik gabe" izanda.
| concession | N-S | FIL951-2-81-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
Ondo dago herritarren artean foroak eta hitz egitea, | --> | baina politikoek (euskaldunak barne) ahalegin guztiak egiten dute elkarrizketa erreal bat edukitzeko?
| concession | N-S | FIL965-2-83-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |
(nire ustez ez da horren zaila, | <-- | nahiz eta ilegala izan).
| concession | N-N | FIL975-2-83-EUS-A2.rs3 | A2 | FIL | |