SENTDEI01-A1.rs3 (35) |
EDU | Segment | Tagger | Central Unit |
1 | Erraiak / Danele Sarriugarte / Elkar, 2014 Erraien mintzoa Ibon Egaņa / Deia,2014-05-10 | GS | |
2 | Pertsonaia nagusi baten eta haren ahots narratiboaren gainean eraikia da Danele Sarriugarteren lehen eleberria, Erraiak. | GS | |
3 | Nobela abiarazteko aitzakia narratiboa, aldiz, bikote-haustura du. | GS | |
4 | Izenik gabeko narratzaileak, hogeitaka urteko neska gazteak, etxera heldu eta bikotekide izandako mutilaren agur-oharra aurkitu du. | GS | |
5 | Horrek abiaraziko du narratzailearen barne-bakarrizketa, bikote-harreman horren sorreraren eta gainbeheraren zein aurretik gazteak izandako harremanen gaineko gogoeta eta disekzioa. | GS | |
6 | Berlin, Denver, Gasteiz eta sorterriaren artean ibilitako narratzailearen bakarrizketa neurotikoak denboran atzera-aurrerak egingo ditu, | GS | |
7 | orainaldi zentripetu batetik abiatuta, | GS | |
8 | eta bide horretan Z-rekiko harremana, Y-rekikoa edo U-rekiko adiskidantzaren akabera aletuko ditu, ikuspegi eszeptiko, batzuetan ironiko eta anti-erromantiko batetik, Bukowskiren eta Mari Luz Estebanen arteko halako balizko talaia berezitik, gorputza norbere buruaren eta harremanen ezagutzarako bitarteko gisa hartzen duen ikuspegitik. | GS | |
9 | Trebe dabil narrazioaren atzera-aurreretan narratzailea, | GS | |
10 | eraman egiten du irakurlea denboran atzera, | GS | |
11 | berriro ere ezinegonezko orainaldira itzultzeko ; | GS | |
12 | tartean, sinesgarriro birsortzen ditu zenbait eszenatoki eta giro, gauekoak eta urbanoak nagusiki. | GS | |
13 | Hogeita hamar urteak oso urrun ez dituen narratzailearen nortasunaren sorrera dateke eleberriaren gaietako bat, artistaren gaztetako portreta gisakoa ; | GS | |
14 | herritik, Berlin eta Denverretik barrena, Gasteiza egindako ibilbidean narratzailearen inguruarekiko aldaketa ( lagunekiko, sendiarekiko, mutilekiko ) ezagutzen dugu,baina batez ere artista identitatearen sorrera. | GS | |
15 | Hala, berezitasunaren eta normaltasunaren arteko dikotomian, konbentzio sozialetatik kanpo baina aldi berean barnean dago protagonista gaztea, | GS | |
16 | eta kontraesan horiek arakatzen ditu egileak. | GS | |
17 | Orobat, idazle eta musikarien aipu ugariek pertsonaiaren artista izaera hori azpimarratzera datoz. | GS | |
18 | Ordea, narratzaileak artistaren pose hori inoiz autoironiaz hartzen badu ere, | GS | |
19 | inpresioa izan dut ironia azalekoak ez duela erabat deusezten posea eleberrian zehar eta horrek urrundu egiten duela pertsonaia eta haren ahotsa irakurlearengandik. | GS | |
20 | Ahotsa da, dena den, eleberriaren lorpenik eta ezaugarri-markarik esanguratsuenetakoa ziurrenik. | GS | |
21 | Estilo hotza, arrazionala, gordina, bihurria eta aldi berean jolastia, diferentziak diferentzia, Uxue Apaolazarena edo Iratxe Esnaolarena gogora ekar dezakeena. | GS | |
22 | Beldurrik gabe ibili da Sarriugarte sintaxia bihurritzen, | GS | |
23 | gauzei bere izenez deitzen | GS | |
24 | edo hiztegia bera berritzen, | GS | |
25 | aldi berean hoztasun analitikoa eta pertsonalitate bakana lortuz. | GS | |
26 | Haatik, | GS | |
27 | eleberriaren hasieran estilo hori narrazioari ongi egokitzen bazaio ere, | GS | |
28 | inpresioa dut oro har estiloaren bortiztasuna eta gordintasuna ez dela kontakizunaren edukiei dagokiena. | GS | |
29 | Alegia, idazkeran bertan dagoen tentsiorik ez dagoela narratzen den horretan | GS | |
30 | ( edo neuri behintzat ez zait iritsi ) | GS | |
31 | eta, hala, une batzuetan kontakizunari estilo-ariketaren traza hartu diot, | GS | |
32 | estiloa handiegi etorriko balitzaio bezala, | GS | |
33 | gaina hartuko balio bezala | GS | |
34 | kontatu nahi den istorioari. | GS | |
35 | Edonola ere, ahots berri indartsu eta arras pertsonala ekarri du Sarriugartek euskarazko nobelara, oso kontuan hartzekoa inondik ere. | GS | |